VISITA GUIADA

Visita a l’exposició Joan Brossa: escolteu aquest silenci

Joan Brossa, Eclipsi, 1988 © del poema visual de Joan Brossa, Fundació Joan Brossa, 2019.

Amb motiu del centenari del naixement del poeta Joan Brossa, el Museu de la Pell-Ajuntament d’Igualada us convida el diumenge, 20 de novembre, a les 12 del migdia, a una visita comentada gratuita de l’exposició itinerant Joan Brossa: Escolteu aquest silenci.

L’exposició consta d’un total de vint-i-set peces originals, disset poemes escrits, cinc marcs digitals amb continguts relacionats amb la vida i obra de Joan Brossa, i tres fotografies de gran format. Es podrà visitar del 4 d’octubre de 2019 al 26 de gener de 2020, de dimarts a divendres d’10 a 14 h, dijous i divendres a la tarda de 16 a 20 h i dissabtes i diumenges d’11 a 14.

Joan Brossa i Cuervo va ser un poeta, dramaturg i artista plàstic català, encara que ell denominava com a poesia tot el que feia. Considerat pels crítics i historiadors com el poeta avantguardista català més important de la segona meitat del segle XX, va produir una extensa obra literària utilitzant el llenguatge com a mitjà d’experimentació. Els elements de la seva poesia, com la ironia, l’associació, la descontextualització i el refús de la diferenciació entre paraula i objecte el van portar a crear una obra atemporal, reivindicativa i trencadora.