Portes obertes al Museu de la Colònia Sedó

Amb motiu de la Festa Major d’Hivern d’Esparreguera

Tipus d’activitat: Jornada de portes obertes
Categoria: Altres
Duració: 4 hores
Preu: Gratuït
Dates:
 dissabte, 17 de febrer de 2018 – 10.00
diumenge, 18 de febrer de 2018 – 10.00

Amb motiu de la Festa Major d’Esparreguera, el Museu de la Colònia Sedó d’Esparreguera, seu del mNACTEC, fa jornada de portes obertes el dissabte 17 i el diumenge 18 de febrer. Els visitants podran accedir al museu, en horari de 10 a 14 hores, amb entrada gratuïta. Tots dos dies, a les 12 i a les 13 h, s’organitzen visites guiades gratuïtes, amb reserva prèvia aquí.

La colònia Sedó es distingeix d’altres colònies cotoneres per les seves importants dimensions i per l’ús d’un sistema hidràulic que aprofitava al màxim l’energia de l’aigua. Avui, a la sala de la turbina, es pot veure la maqueta de la colònia, en què s’explica la seva història a través d’un muntatge de llum i so, i la turbina, on dins el tub de conducció de l’aigua es projecta un audiovisual.

Un cop acabada la visita al Museu, es pot fer un recorregut a peu per la colònia i veure el salt de Broquetes, l’aqüeducte, la casa dels Sedó i les xemeneies. Tots aquests elements permetran copsar la vida social i el procés productiu d’una colònia industrial.

Aquest equipament no és totalment accessible per a persones amb cadira de rodes.

Com arribar-hi:

Accessos per carretera

• Des de Barcelona o Lleida per l’autovia A-2: sortida Esparreguera Sud 582B. A la rotonda, agafar la C-1414 en direcció a Olesa de Montserrat. Abans de travessar el riu Llobregat, girar a l’esquerra pel carrer Puig. A 2,8 km, a la dreta, hi ha l’accés a la Colònia Sedó.
  • Des d’Esparreguera: pel carrer del Mestre Tomàs Cabeza (Riera del Puig) fins a la Colònia Sedó.
  • Des d’Olesa de Montserrat: per la C-1414. Passat el pont del riu Llobregat, girar a la dreta pel carrer Puig fins a la Colònia Sedó.

Accessos amb transport públic

• Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya fins a Olesa de Montserrat.
  • Autobús La Hispano Igualadina fins a Esparreguera. Es pot arribar a peu a la Colònia, pel carrer del Mestre Tomàs Cabeza (Riera del Puig). La ruta té un recorregut de 2,3 km i una durada aproximada de mitja hora.