PROGRAMA DEPELLSENSIBLE

Q-ars Teatre presenta CAROLA – Commemoració del centenari de naixement de Maria Aurèlia Capmany

Lectura teatralitzada de la novel•la “Feliçment, jo sóc una dona”, de Maria Aurèlia Capmany, interpretat per l’actriu Anna Güell, dirigida per Francesca Piñon. Un retaule magnífic de la societat catalana del segle XX. Una dona que ens parla amb la màxima sinceritat dels records que guarda, dels seus amors i del seu periple vital com a conseqüència de néixer dona i de classe humil. La lluita per intentar assolir la seguretat econòmica, i en últim terme la llibertat, sense l’ajuda dels homes. Presentació a càrrec d’Isabel Casas, llibretera de “Llegim?”.

“Vaig néixer al carrer de Jaume Giral, al cor del barri de Santa Caterina. Un barri on la gent no cap a les cases i surt a crits per les finestres i els balcons. L’escala de casa era tan plena que podria datar la meva infància pels graus de coneixement de cada replà. No tots els replans eren iguals per a mi, n’hi havia de propicis, n’hi havia de tèrbols, que procurava passar gairebé amb els ulls clucs.”
Fragment de “Feliçment, jo sóc una dona” (1969), de Maria Aurèlia Capmany.