PRESENTACIÓ CATÀLEG EXPOSICIÓ

Śigaŕa Segarra. Cruïlla entre Ibèria i Hispània

Aquest dijous, dia 11, l’Ajuntament dels Prats de Rei, el Museu Municipal Josep Castellà i Real i el Museu de la Pell d’Igualada presentaran la publicació Śigaŕa Segarra. Cruïlla entre Ibèria i Hispània que recull els continguts i els objectes que es van poder veure a l’exposició homònima que va tenir lloc al Museu fa dos anys i mig. La mostra fou produïda pel Museu sota l’assessorament científic de la Universitat de Lleida i va donar a conèixer aleshores el passat més antic d’aquest municipi (del segle VI aC al segle VI dC) a través de la nombrosa i rica cultura material que han donat els treballs arqueològics realitzats tant en dècades anteriors com en els darrers anys.

Amb la publicació d’aquest catàleg, finançat per l’Ajuntament dels Prats de Rei i la Diputació de Barcelona, es materialitza en paper aquella exposició per tal de fer arribar al públic la singular història dels Prats de Rei, enclavament ibero-romà que acabà donant el nom a la comarca de la Segarra.

A l’acte de presentació, que tindrà lloc a l’Adoberia J. Bella-Bernades, intervindrà la Sra. Natàlia Salazar, membre de l’equip científic de la Universitat de Lleida que lidera des del 2013 les investigacions entorn del jaciment arqueològic de Sigarra, la Sra. Muntsa Guasch, co-comissària de l’exposició Śigaŕa Segarra. Cruïlla entre Ibèria i Hispània i Sr. Jordi Segura, del Museu Municipal Josep Castellà i Real dels Prats de Rei.