JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI A CATALUNYA 2018

Visita guiada a l’Església de Sant Jaume Sesoliveres

Un any més, les Jornades Europees del Patrimoni brinden l’oportunitat de visitar l’església de Sant Jaume Sesolivres acompanyats d’un guia. L’activitat serà el pròxim 14 d’octubre i és gratuïta. El punt de trobada és a les 11.30 h a l’entrada del monument. No cal inscripció prèvia. Visita organitzada per l’Ajuntament d’Igualada en col•laboració amb el Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada (CECI)

Amb motiu de les Jornades Europees de Patrimoni, el diumenge 14 d’octubre a les 11.30 h del matí, l’Ajuntament ha programat una visita guiada a un dels monuments declarats bé cultural d’interès nacional del municipi: Sant Jaume Sesoliveres. En les parets d’aquesta església del Camí de Sant Jaume s’hi pot llegir la seva història, des del seu naixement quasi mil•lenari o l’aprofitament del primer pis com a graner fins a la destrucció a causa d’un terratrèmol. La construcció data de finals del segle XII i va ser restaurada entre el 1993 i el 1995, procurant una lectura històrica de l’edifici. Acompanyats pel guia, els visitants coneixeran els trets característics de la construcció original romànica, detalls històrics i l’evolució constructiva posterior, i podran accedir al pis superior des del qual es veuen unes bones vistes.

Com en totes les edicions de les Jornades Europees del Patrimoni, la convocatòria és oberta i gratuïta. El punt de trobada és davant de l’església a les 11.30 h del matí.

Aquestes Jornades, instituïdes el 1991 pel Consell d’Europa, compten amb un gran desplegament per tot el territori gràcies a l’acció conjunta del Departament de Cultura, l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya.

Per saber-ne més de les Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya 2018.