DIM2019

Dia Internacional dels Museus 2019

21El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia ofereix portes obertes -durant tota la setmana, del 14 al 19 de maig, i en el seu horari habitual- i un ampli programa d’activitats diverses per a tots els públics, i, com a activitat destacada un espectacle teatral el dissabte, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus.

El programa s’inicia el dijous 16 de maig a les 18.00 h. amb la presentació de VIPELL, un projecte realitzat per l’alumnat de les escoles d’art d’Igualada i Vilafranca, en col•laboració amb el Museu de la Pell i Vinseum: Museu de les Cultures del Vi de Catalunya. Aquest projecte s’emmarca dins la iniciativa Talent Creatiu i Empresa per fomentar l’intercanvi i la transferència de coneixements i experiències entre empreses o entitats i els centres educatius d’Arts Plàstiques i Disseny. Els diferents treballs realitzats per l’alumnat de les dues escoles, La Gaspar i Arsenal, han acomplert amb èxit l’objectiu que es perseguia des del primer moment: establir vincles territorials i patrimonials entre l’Anoia i el Penedès, i plasmar dues tradicions que identifiquen aquests territoris i als dos museus -la pell, la vinya i el vi- fusionant amb encert les arts de la joieria i el treball sobre la pell. A les 19.00h. quedarà inaugurada l’exposició d’aquests treballs al vestíbul del Museu de la Pell.

El divendres, 17 de maig, a les 19.30h s’inaugurarà l’exposició Desenterrant el silenci. Antoni Benaiges, un mestre de la República a una fossa de Burgos. Una mostra que explica una bella història, tràgica i única, recuperada al límit de l’oblit, per descobrir la vida d’un mestre innovador dedicat a l’escola i als nens. La història d’un mestre assassinat en acabar la guerra civil i la terrible repressió exercida contra el col•lectiu educador en aquell temps; i la vergonya de la fosses comuns que encara avui existeixen.

El dissabte, Dia Internacional dels Museus, el Museu de la Pell obrirà les seves portes amb la proposta d’una visita teatralitzada, esbojarrada i sorprenent, als diferents espais del museu. La visita començarà a les 11.30, serà gratuïta i anirà a càrrec de Gralla manufactures teatrals. En acabar l’espectacle hi haurà un aperitiu per celebrar el gran dia dels Museus.

Com cada any entorn al Dia Internacional dels Museus, tots els museus de la ciutat obren les seves portes amb activitats especials gratuïtes. El Museu del Traginer. Col•lecció Antoni Ros obrirà les seves portes, amb entrada lliure, el mateix dissabte de 10.00 a 16.00h i el Museu del Tren Railhome Igualada oferirà una visita guiada gratuïta a les 10.30 amb brindis final amb copa de cava ferroviari (amb reserva prèvia trucant al (676959431).

El diumenge, 19 de maig, a les 11.30h hi haurà una visita guiada gratuïta al Museu de la Pell i Cal Granotes. I a les 12.00, un taller de pintura mural a l’aire lliure amb grafiti, conduït per l’artista Georgina Franquesa i adreçat a infants a partir de 8 anys i les seves famílies. L’activitat forma part del programa Creactiva’t. Diumenges familiars al Museu de la Pell i consistirà en pintar una atractiva composició (amb esprais de base a l’aigua i no tòxics) inspirats en l’adoberia de Cal Granotes.