Faruk (Històries del 28 de desembre)

En el marc del 75è aniversari del Patge Faruk, missatger dels Reis i icona i símbol de la ciutat, el Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia va presentar Faruk. Històries del 28 de desembre. Una exposició temporal que recorre els 28 de desembres des dels inicis de la festa dels Reis a Igualada fins l’any 1991. Produïda pel Museu i comissariada per l’historiador i gestor cultural igualadí Pau Duran, la mostra és un recorregut emocional i històric que busca explicar històries de molts igualadins i anoiencs rere aquests 28 de desembres.

Una primera part de l’exposició aprofundia en la relació entre la festa dels Reis i els canvis socials i polítics: una nova concepció de la vida social i festiva a finals de segle XIX, els conflictes laborals i les classes treballadores, i com van viure la festa de Reis els nens i nenes durant la república i la guerra. Els objectes i documents que exposaven en aquesta primera part ens mostren com es vivien el Reis a la ciutat durant el primer terç del segle XX.

En la segona part de l’exposició s’explicava l’arribada del Patge Faruk de la mà de Lluís Valls, professor de l’Acadèmia Igualada, i tots els elements exposats il·lustren aquesta figura -la ràdio, les cartes, els patges, l’himne, el Centro Nacional– durant els anys 40 i 50. El color i les tendències dels 60 i 70, que es visualitzen a través de pel·lícules familiars i fotografies, expliquen una mica més la figura del Patge Faruk en aquests anys.

Faruk. Històries del 28 de desembre va ser una exposició temporal organitzada pel Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, amb la col·laboració de la Comissió Cavalcada de Reis d´Igualada i altres institucions i entitats (Museu del Joguet de Catalunya (Figueres), Ràdio Igualada, Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada, Arxiu Comarcal de l’Anoia, Biblioteca Central d’Igualada, FESTHI, Parròquia de Santa Maria d’Igualada, TV3 Televisió de Catalunya – CCMA, Ateneu Igualadi etc…) i particulars de la ciutat.