Faruk (Històries del 28 de desembre)

Del 16 de novembre al 13 de gener de 2018

Inauguració divendres 16 de novembre a les 19.30 h

En el marc del 75è aniversari del Patge Faruk, missatger dels Reis i icona i símbol de la ciutat, el Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia presenta Faruk. Històries del 28 de desembre. Una exposició temporal que recorre els 28 de desembres des dels inicis de la festa dels Reis a Igualada fins l’any 1991. Produïda pel Museu i comissariada per l’historiador i gestor cultural igualadí Pau Duran, la mostra és un recorregut emocional i històric que busca explicar històries de molts igualadins i anoiencs rere aquests 28 de desembres. Dies, antesala de la gran festa que, marcats per diversos successos polítics i socials al llarg de la història, no han deixat de ser dies d’il·lusió, tendresa i solidaritat.

Una primera part de l’exposició aprofundeix en la relació entre la festa dels Reis i els canvis socials i polítics: una nova concepció de la vida social i festiva a finals de segle XIX, els conflictes laborals i les classes treballadores, i com van viure la festa de Reis els nens i nenes durant la república i la guerra. Els objectes i documents que s’exposen en aquesta primera part ens mostren com es vivien el Reis a la ciutat durant el primer terç del segle XX.

En la segona part de l’exposició s’explica l’arribada del Patge Faruk de la mà de Lluís Valls, professor de l’Acadèmia Igualada, i tots els elements exposats il·lustren aquesta figura -la ràdio, les cartes, els patges, l’himne, el Centro Nacional– durant els anys 40 i 50. El color i les tendències dels 60 i 70, que es visualitzen a través de pel·lícules familiars i fotografies, expliquen una mica més la figura del Patge Faruk en aquests anys.

Activitats vinculades a l’exposició.

L’exposició compta amb una visita i un taller per a tots els públics. Dins el programa familiar Creactiva’t al Museu, els nens i nenes podran participar gratuïtament en el taller Una joia per al patge Faruk on en podran fabricar una de ben especial amb retalls de pell, vidrets, perletes o granadura de fantasia. L’activitat tindrà lloc al Museu el diumenge, 16 de desembre a les 12h.

Pau Duran oferirà una visita guiada per l’exposició dirigida a tots els públics el diumenge 2 de desembre, a les 12 del migdia.

Faruk. Històries del 28 de desembre és una exposició temporal organitzada pel Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, amb la col·laboració de la Comissió Cavalcada de Reis d´Igualada i altres institucions i entitats (Museu del Joguet de Catalunya (Figueres), Ràdio Igualada, Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada, Arxiu Comarcal de l’Anoia, Biblioteca Central d’Igualada, FESTHI, Parròquia de Santa Maria d’Igualada, TV3 Televisió de Catalunya – CCMA, Ateneu Igualadi etc…) i particulars de la ciutat.

L’exposició s’inaugurarà el pròxim divendres 16 de novembre, a dos quarts de vuit del vespre, i es podrà visitar fins al 13 de gener, amb entrada gratuïta i en l’horari següent: de dimarts a divendres, de 10 a 14h; dijous i divendres, de 16 a 20h; i dissabtes, diumenges i festius, d’11 a 14h.