INAUGURACIÓ I VISITA GUIADA

Inauguració i visita guiada a l’exposició Joan Brossa: Escolteu aquest silenci

Amb motiu del centenari del naixement del poeta Joan Brossa, el Museu de la Pell-Ajuntament d’Igualada inaugura divendres, 16 de novembre, a les 7 de la tarda, l’exposició itinerant Joan Brossa: Escolteu aquest silenci, en col•laboració amb la Fundació Joan Brossa.
Durant la inauguració, la comissària i vicepresidenta de la Fundació Joan Brossa, Sra. Glòria Bordons, farà una visita comentada partint dels tres eixos temàtics de la mostra: el compromís, la transformació i la mirada reflexiva.
L’exposició consta d’un total de vint-i-set peces originals, disset poemes escrits, cinc marcs digitals amb continguts relacionats amb la vida i obra de Joan Brossa, i tres fotografies de gran format. Es podrà visitar del 4 d’octubre de 2019 al 26 de gener de 2020, de dimarts a divendres d’10 a 14 h, dijous i divendres a la tarda de 16 a 20 h i dissabtes i diumenges d’11 a 14.
Joan Brossa i Cuervo va ser un poeta, dramaturg i artista plàstic català, encara que ell denominava com a poesia tot el que feia. Considerat pels crítics i historiadors com el poeta avantguardista català més important de la segona meitat del segle XX, va produir una extensa obra literària utilitzant el llenguatge com a mitjà d’experimentació. Els elements de la seva poesia, com la ironia, l’associació, la descontextualització i el refús de la diferenciació entre paraula i objecte el van portar a crear una obra atemporal, reivindicativa i trencadora.

Com a activitat vinculada a l’exposició, el museu realitzarà dins el programa Creactiva’t, un taller de creació artística per als més petits, Sota l’ombra Brossiana, el diumenge 20 d’octubre, a les 12 del migdia. Aquesta activitat es dirigeix a famílies amb infants a partir de 6 anys, és gratuïta amb aforament limitat i admissió segons ordre d’arribada. El mateix diumenge 20 d’octubre, també a les 12 del migdia, hi haurà una visita guiada gratuïta a l’exposició per a un públic general.