EXPOSICIÓ

Joan Brossa: Escolteu aquest silenci

Joan Brossa a la carretera de la Rabassada fotografiat per Santiago Farré. Imatge cedida per Fundació Joan Brossa.

Si no podia escriure, als moments d’eufòria seria guerriller, als de passivitat prestidigitador. Ésser poeta inclou totes dues coses.

Joan Brossa

Amb motiu del centenari del naixement del poeta Joan Brossa, el Museu de la Pell-Ajuntament d’Igualada presenta l’exposició itinerant Joan Brossa: Escolteu aquest silenci, en col•laboració amb la Fundació Joan Brossa.

Joan Brossa va ser un poeta, dramaturg i artista plàstic català, encara que ell denominava com a poesia tot el que feia. Considerat pels crítics i historiadors com el poeta avantguardista català més important de la segona meitat del segle XX, va produir una extensa obra literària utilitzant el llenguatge com a mitjà d’experimentació. Els elements de la seva poesia, com la ironia, l’associació, la descontextualització i el refús de la diferenciació entre paraula i objecte el van portar a crear una obra atemporal, reivindicativa i trencadora.

Amb motiu de la commemoració del centenari del naixement del poeta, el Museu de la Pell d’Igualada se suma a l’Any Joan Brossa gràcies a la col·laboració de la Fundació Joan Brossa.