EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

Epidermis

epidermis

8 obres de gran format en acrílic i argila. Un espai amb il·lustracions de cossos femenins i una projecció acompanyada del poema epidermis de Graciela Miranda. Completa l’espai expositiu una instal·lació artística en col·laboració amb l’adoberia Splenda.

Ainoa Sillero (Igualada) és tècnic superior en arts aplicades en disseny de moda i estilisme d’indumentària. Il·lustradora i actualment estudiant un grau d’art a la UOC. Va estudiar a l’Escola d’arts i oficis Gaspar Camps d’Igualada. Va exposar “Vides” el 2021.

“Aquesta exposició sorgeix de l’absència de les persones estimades, les persones que ja no hi són. Dedico EPIDERMIS a la meva àvia, que ja no hi és. Ala seva pell que no puc tocar, a la seva olor que no puc sentir, a les seves mans que ja no em poden abraçar, a la seva veu que no em pot parlar. EPIDERMIS ha significat per a mi una alliberació emocional en tot els sentits envers la pèrdua d’un ésser tan estimat per mi.

He volgut plasmar el cos nu en aquests llenços, desproveït de tota identitat, exposat a l’exterior, al món, tot simbolitzant el medi, la matèria, l’altre, la persona estimada que ja no hi és. Nodrim la pell, però també l’ànima, que ens connecta amb l’altre”.

“He buscat la fusió entre suport i matèria, amb els moviments que pot emetre el nostre cos deixant l’empremta de la nostra pell al llenç, convertint-los en petjades que perduraran en el temps.L’ús del negre m’ha permès experimentar amb el traç i donar-li la força necessària per representar el sentiment de cada moviment. Les obres han estat composades amb el meu propi cos banyat en argila terracota i amb pintura acrílica traçada amb el nervi de la meva mà.

EPIDERMIS se situa a l’espai CUB, un espai efímer amb parets blanques que per a mi simbolitzen la puresa, i on, per acompanyar la mostra, hi he traçat siluetes desdibuixades que acompanyen els quadres.

Completen EPIDERMIS l’audiovisual d’una performance que vol mostrar diferents morfologies de cossos i la instal·lació de pells que representen la pell de cadascun de nosaltres; la nostra protecció, la nostra part més externa i exposada, que queda a l’ahire i ens fa vulnerables.

La pell és la història i la identitat de cadascú. No hi ha millor lloc que el Museu de la Pell d’Igualada per exposar EPIDERMIS”.

epidermis