L’Agència de Residus de Catalunya ofereix una nova eina de sensibilització i conscienciació ambiental sobre les deixalles marines. El projecte MARVIVA (de recollida i caracterització de deixalles marines) és una iniciativa que va ser impulsada per l’ARC juntament amb la Confraria de Pescadors del Port de Barcelona i l’Autoritat Portuària de Barcelona. El projecte és possible gràcies a la motivació dels pescadors a participar-hi per a posar sobre la taula el greu problema de les deixalles marines.
L’exposició consta de 4 mòduls, cada mòdul consta d’un plafó expositiu gran de doble cara i un plafó més petit fent forma de “T” a doble cara de text.
MÒDUL 1 / El projecte Marviva
MÒDUL 2 / Coneixement i consciència
MÒDUL 3 / Nous materials
MÒDUL 4 / La realitat del dia a dia
L’Agència de Residus de Catalunya, la Confraria de Pescadors de Barcelona i el Port de Barcelona han promogut una iniciativa per a recollir i caracteritzar les deixalles marines que extreuen els pescadors amb les xarxes quan surten a pescar cada dia. Avui en dia ja hi participen 13 ports catalans més gràcies a un conveni amb el projecte Upcycling the Oceans, de mesures de lluita contra les deixalles marines.

El projecte ha detectat que gairebé un 70 % de les deixalles provenen de terra, i la meitat d’aquestes estan relacionades amb el turisme i el sector de l’oci.
Un cop el sector pesquer està implicat i motivat, és senzill! Els pescadors porten a terra voluntàriament les deixalles marines recollides amb les seves xarxes. Es pesen, quantifiquen, fotografien i classifiquen per tipus les deixalles. Es gestionen les deixalles, prioritzant la valorització.

QUÈ APORTA EL PROJECTE MARVIVA?
- Propicia la retirada de deixalles allà on és més difícil d’actuar: el fons marí.
- Redueix l’impacte sobre la vida marina i la qualitat de les aigües.
- Permet recuperar part d’aquests residus com a materials per altres aplicacions.
- Sensibilitza el sector pesquer i la ciutadania en general.
- Permet obtenir dades sobre el tipus, les característiques i els orígens de les deixalles marines.

L’exposició es pot visitar gratuïtament amb el següent horari:
- de dimarts a divendres de 10 a 14 h
- dijous i divendres de 16 a 20 h
- caps de setmana i festius d’11 a 14 h
- dilluns tancat