El Museu de la Pell d’Igualada obre portes per les JEP 2026
L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea. El Museu de la Pell d’Igualada obrirà les portes, de forma gratuïta, del 9 a l’11 d’octubre, en horari del museu, per donar a conèixer els espais permanents de l’edifici de Cal Boyer: L’Espai Aigua, L’Ofici d’Adober i Un Univers de Pell. L’antiga adoberia de Cal Granotes resta tancada per remodelació de l’edifici i instal·lació d’una nova museografia.
El Museu de la Pell conserva i salvaguarda l’ofici d’adobar pells que s’ha transmès de generació en generació des dels moments fundacionals de la ciutat, cap a l’any 1000 i explica com el patrimoni d’ahir s’ha convertit en el patrimoni d’avui i com aquest patrimoni es pot salvaguardar per a les generacions futures.
Horari de portes obertes:
- divendres de 10 a 14 h i de 16 a 18.30 h;
- cap de setmana d’11 a 14 h.
Patrimoni en risc: reviure, resistir, reimaginar
El tema escollit per a celebrar les JEP 2026, convida a reflexionar sobre les dificultats que afecten el nostre patrimoni cultural i natural compartit, i sobre com podem protegir-lo, activar-lo i imaginar-ne el futur.
En un context marcat pel canvi climàtic, la digitalització, la urbanització, els conflictes i la migració, el patrimoni s’enfronta a reptes cada cop més complexos. Els efectes poden ser físics, com l’erosió d’edificis, la degradació de paisatges o la pèrdua de llocs històrics, però també socials i culturals, amb impactes sobre les tradicions, les llengües, els oficis i la transmissió intergeneracional. El lema d’aquest any subratlla que el patrimoni no és estàtic, sinó una part viva de la identitat col·lectiva, i que cal actuar amb creativitat i responsabilitat per garantir-ne la continuïtat.
Celebrem la Festa Major del Patrimoni Cultural
Al llarg de tots aquests anys les Jornades Europees de Patrimoni ens han permès conèixer la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural gràcies a la col·laboració de centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territori que any rere any han obert les portes de casa seva per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania.
Els dies 9, 10 i 11 d’octubre et convidem a viure noves activitats i experiències en aquesta jornada de descobertes del nostre patrimoni cultural. Un gran ventall de propostes (des de portes obertes o visites guiades fins a concerts i activitats i tallers familiars, entre d’altres) que es podran consultar, organitzades temàticament i geogràficament, en l’agenda en línia. Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per redescobrir el nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.





