EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

Visita guiada a l’exposició Educació MenstruART

Artemeia imatge destacada

Us animo a visibilitzar la menstruació en els vostres espais quotidians, i endinsar-vos en el món de l’educació menstrual i cíclica. Al perfil d’Instagram  del projecte @artemeia_ trobareu llibres i articles per seguir re-aprenent, reflexions i propostes de tallers. Moltes gràcies per ser aquí!

Artemeia – Agnès Font Ribas

L’educació menstrual és imprescindible per conèixer el propi cos i els seus canvis tant físics com emocionals. És necessària per normalitzar aquest procés fisiològic que encara és un tabú. A conseqüència d’aquest tabú menstrual, moltes nenes reben la menarquia amb desinformació, manca d’acompanyament, angoixa, la qual cosa les situa en una posició de vulnerabilitat. Necessitem informació de qualitat, conscient i feminista. També més investigació científica.

Artemeia clou l’exposició aquest diumenge 18 de juliol i convida al públic en general a una visita guiada dissabte 17 a les 11:30 h on explicarà l’origen i la motivació de la mostra i la relació amb l’espai. Per acabar, hi haurà un espai obert de recull de totes les reflexions al voltant del cicle menstrual, la menstruació i els cossos que han quedat reflectides en la part participativa de l’exposició.

L’activitat és gratuïta amb aforament limitat trucant al telèfon del Museu 93 804 67 52.

L’abril del 2020, en ple confinament, Artemeia* inicia un concurs d’educació menstrual artística mitjançant les xarxes socials. L’objectiu: visibilitzar i reivindicar els cossos menstruants a través de l’art. Però també aprofitar aquesta situació per observar, tocar, escoltar, investigar el propi cos, sense tants imputs externs. Amb la nostra mirada, íntima, creativa, plena de cura i amor. Crear un espai des d’on retrobar-nos amb la vulnerabilitat i compartir-nos, reivindicar-nos.

En aquesta iniciativa ens van acompanyar com a jurades:

• Ester Herrera García educadora social a la Plataforma Unitària Contra la Violència de Gènere.
  • Gemma Raventós Gascón poetessa. Autora del llibre Inevitable.
  • Marina Cano fotògrafa, il.lustradora
  • Eva Entropia artista, ceramista i impulsora d’Artemisa Moon Calendar.
  • Cinta Tort Cartró artivista, pintura corporal per a la visibilització de la diversitat dels cossos.
  • Selenitas Power.

La sorpresa va ser la rebuda que va tenir; rebre 44 fotografies i pintures d’arreu d’Espanya, per expressar l’experiència cíclica, amb llenguatges, estils i sentiments diversos. La revolució de compartir(-nos) la intimitat i vulnerabilitat. La valentia d’habitar el cos i la ciclicitat.

Un any més tard, gràcies als pressupostos participatius de l’Assemblea de Joves Impuls d’Igualada, l’exposició s’ha pogut desvirtualitzar i entrar en aquest espai tan bonic i ple d’història, les Encavallades del Museu de la Pell.