INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA, BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS

LVDI ROMANORVM. Tallers de joc romà amb motiu del 75è aniversari de la vil·la romana de l’Espelt (Òdena)

ludi romanorum

Tipus d’activitat: taller i visita
Espai: Sala d’exposicions temporals i Espai Cub
Durada de l’activitat: 2 h
Preu: 1,70 € / alumne

TallerLudi romanorum: Els alumnes podran gaudir de diferents jocs que ens acompanyen des de l’antiguitat i que han perviscut fins als nostres dies.

caput aut navis

«Es coneix més a una persona amb una hora de joc que en un any de conversa». Plató

Jocs de taula com:

• Alquerc
  • Astragoli (Tabes)
  • Duodecim Scripta o joc de les dotze marques
  • Ludus Latrunculorum o el joc dels lladres
  • Marró o molí de 9
  • Terni Lapilli

I jocs a l’aire lliure com:

• Cubitalis Lusus o joc dels colzes
  • Digitis Micare o joc de la morra
  • Musca Aenea o jo de la gallineta cega
  • Nuces Castellatae o castell de nous
  • Orca o gerra de nous
  • Ostrakinda
  • Trigonalis Pila o pilota triangular

Visita – Dues exposicions conviuran al mateix espai:

• «Caput aut navis. A cara o creu» era el nom d’un dels jocs més populars en l’antiguitat, un joc amb el qual encara ens entretenim avui dia. Ja no en diem així, el nom ha canviat, però el joc ha perviscut. A través de 72 peces del fons del Museu de Granollers, l’exposició us convida a fer un passeig pel món del joc en temps antics.
  • Vil·la romana de l’Espelt: 75 anys de la descoberta. Materials de les vil·les romanes de la Conca d’Òdena. Per commemorar aquest aniversari s’exposaran els materials de les vil·les romanes de la Conca d’Òdena: Vilar del Met (Vilanova del camí), El Camp de la Torra (Santa Margarida de Montbui), Can Roca de la Pedrissa (Igualada) i la vil·la romana de l’Espelt, que formen part del fons del Museu de la Pell d’Igualada. Es completarà la visita amb un audiovisual que recrea la vil·la romana de l’Espelt, el mosaic i les pintures, durant el segle II dC. I uns vídeos 360º on els alumnes podran visitar per dins cada una de les estances.

Material complementari: fulls de sala de l’exposició Caput Aut Navis

Caput aut Navis CAST

Caput aut Navis ENG

Caput aut Navis FRA

Les exposicions es podran visitar al Museu de la Pell d’Igualada del 3 d’octubre del 2023 al 28 de gener de 2024.