ACTE

Celebració del 70 aniversari del Museu de la Pell d’Igualada

70 anys museu

Ara fa setanta anys, el 1954, s’inaugurava una secció dedicada a la pell al Museu de la Ciutat, ubicat al centre educatiu Garcia Fossas.

museu pell antic

L’antiga adoberia de Cal Granotes va ser adquirida el 1983 per l’Ajuntament d’Igualada, la Generalitat de Catalunya i el Gremi de Blanquers, i va obrir al públic museïtzada el 1990. La fàbrica tèxtil Cal Boyer va ser comprada per l’Ajuntament d’Igualada amb la intenció de traslladar-hi el Museu de la Pell. Entre el 1986 i 1999 s’obren, en aquest edifici, diferents espais del Museu, així com un auditori i una sala d’exposicions temporals.

cal granotes
cal boyer

Al llarg de la seva trajectòria Cal Granotes i el Museu de la Pell s’han consolidat com a altaveus del patrimoni industrial treballant en xarxa amb els museus catalans, en especial els de ciència i tècnica, i amb estreta col·laboració amb el Leather Cluster Barcelona.

Ruta barri del Rec

Actualment, podem dir que, més enllà d’albergar el museu, l’equipament de Cal Boyer s’ha convertit en seu de múltiples iniciatives culturals que compten amb la complicitat del teixit associatiu. Treballem per incorporar i fer partícips les entitats i agents de la comunitat perquè esdevinguin protagonistes i part involucrada en la cultura i el patrimoni.

Fem 70 anys i ho celebrem mirant cap el futur. D’una banda, amb el projecte il·lusionant d’una nova museografia a l’adoberia de Cal Granotes, que serà més immersiva, accessible i sostenible. Apostem per convertir aquest equipament en la porta oberta que convidi a descobrir el patrimoni del barri industrial més important del nostre país, el Barri del Rec. D’altra banda, amb la renovació de la botiga i l’espai d’acollida als visitants de Cal Boyer, que es materialitzarà aquest any.

cal boyer

Set dècades ens animen a encarar nous objectius i el repte de fer del Museu de la Pell un museu modern, més social i participatiu.

Ens acompanyeu divendres 18 d’octubre a celebrar-ho?

Serem a les 19 h a l’Ajuntament d’Igualada inaugurant l’espai IGUALADINÍSSIM i tot seguit la directora del Museu, Glòria Escala, farà una breu intervenció recordant la trajectòria del Museu i compartint els reptes de futur que encara la institució.