El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia té els orígens en el Museu de la Ciutat, inaugurat el 1949, gràcies a la iniciativa del Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada. En aquest mateix equipament, i amb el suport dels blanquers, el 1954 s’obre una secció dedicada a la pell. L’any 1982, la gestió de l’antic Museu passa a mans de la Fundació Pública Municipal Museu Comarcal de l’Anoia. El 1983, l’Ajuntament d’Igualada, el Servei de Museus de la Generalitat i el Gremi de Blanquers compren l’adoberia del Cal Granotes (S. XVIII), que serà excavada, restaurada i oberta al públic el 1990. L’Ajuntament també adquireix una antiga fàbrica tèxtil, Cal Boyer, actual seu del Museu; és rehabilitada en fases i s’hi obren diferents espais entre 1986 i 1999, amb exposicions permanents sobre el patrimoni industrial adober i sobre l’aigua.

L’any 1898 el Museu, juntament amb nou museus més i sota l’empara de la Diputació de Barcelona, funda la Comissió de Cooperació de Museus Locals, més tard Xarxa de Museus Locals. El 1998 és declarat secció del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i esdevé membre del Sistema Territorial del mNACTEC, i el 2015 passa a formar part de l’Igualada Leather Cluster Barcelona. Al llarg de la seva trajectòria, el Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia s’ha consolidat com un altaveu del patrimoni cultural i industrial de la ciutat i de la comarca, a través de múltiples iniciatives de dinamització, recerca i divulgació, des de l’Ajuntament d’Igualada i amb la complicitat del teixit associatiu i gremial.