TALLER PER A FAMÍLIES

“Taller de pell” II Fira Singular de Cultura Artesana. Vine i viu l’artesania d’una manera diferent!

fira singular artesania

Després de l’èxit de l’any passat, el Museu torna a estar convidat a participar en la II Fira Singular de Cultura Artesana que se celebrarà el 19 d’octubre entre les 10 i les 20:30 h a Copons.

La Fira Singular de Cultura Artesana és una fira genuïnament artesana, i forma part del calendari de Fires Monogràfiques d’Artesania de Catalunya 2024. Té lloc en un entorn singular, el municipi rural de Copons, un entorn que conserva la seva configuració i arquitectura tradicional, i que acollirà els artesans i artesanes, exposant i fent demostracions en viu durant tot el dia, en els baixos a peu de carrer de les cases del poble, mostrant tot el seu procés de creació i les seves peces a totes les persones que es desplacin fins el municipi per conèixer l’artesania, els artesans, i tota la programació d’activitats de cultura artesana que podran gaudir de forma especial durant aquest dia.

És també un programa de qualitat al voltant de la cultura artesana, un punt de trobada per a tots els amants de la cultura, i tots aquells/es que volen descobrir el fascinant món de l’artesania. La Fira Singular de Cultura Artesana és una magnífica ocasió per a totes aquelles persones que volen conèixer i experimentar l’ofici artesanal de la mà de professionals, adquirir un objecte artesanal exclusiu, i al mateix temps gaudir d’una important oferta de cultura artesana.

fira singular artesania

El Museu ha preparat un taller d’artesania amb pell per a famílies dins l’espai “Tallers artesans en família” que es trobarà a l’edifici de l’Escola Quatre Vents de Copons. Les propostes que es trobaran els visitants formen part dels tallers que el Museu ofereix dins la seva oferta educativa per a centres escolars i del programa Creactiva’t al Museu que ofereix tutorials en format DIY (Do It Yourself) a les persones que volen treballar la pell des de casa.

Sioux, xeiene, apatxes…construïm un tipi dels nadius americans

Us animem a participar fent una joguina de pell, un tipi, tot coneixent la cultura dels indis de les grans planures americanes. La peça ha estat dissenyada per l’artesana i dissenyadora Olya Dubovik de Lubochka, que té el seu taller al barri del Rec d’Igualada.

tipi

Un clauer molt animal! La pell és sostenible!

Les famílies podran triar diferents peces en forma d’animal per fer un clauer molt especial i únic. La peça ha estat dissenyada per l’il·lustrador igualadí Xavier Mula.

Un ocellet de pell, símbol de la pau, aquest Nadal.

Per decorar aquest Nadal les nostres llars el Museu proposa fer un ocellet de la pau. El disseny de la peça és de Mon Soler de Nubuckcuir leather bags, dissenyadora i artesana de la pell que té el seu taller a Òdena.

Els visitants podran aplicar els procediments propis del treball de la pell com a veritables artesans, dissenyant la decoració, retallant i estampant la pell.

El material que es farà servir aprofita les restes i tares de les pells fabricades a les adoberies d’Igualada i és una donació del Leather Cluster Barcelona.

fira cultura artesana

Un dels aspectes més atractius de la Fira Singular són les activitats participatives que permetran als visitants involucrar-se directament amb l’artesania. Des de la creació conjunta d’un tapís a la Plaça de Cal Segura, fins a la possibilitat de formar part d’un joc interactiu amb una escultura tèxtil. A més, Anoia Patrimoni oferirà una ruta cultural guiada per conèixer el passat tèxtil de Copons, amb dos passis, d’11:30 a 12:30 h i de 17:30 a 18:30 h.

Per als amants del treball manual, la Fira proposa diversos tallers. Cristina Sánchez ensenyarà com fer un petit cistell amb medul·la de ratan, i Maria do Carmo Avila mostrarà el funcionament del teler de baix lliç. Cesc Oliveras, ceramista, impartirà un taller per crear un petit chawan de ceràmica. D’altra banda, els més petits i les seves famílies podran participar en tallers de pell, creació de motlles amb guix o fabricar un mosquetó de plàstic reciclat amb l’Espai Malla.

La música serà una part important de la jornada, amb tres concerts programats al llarg del dia: “Festina Lente”, “Mimi Robin amb Aniol Petit” i “Sofia Ribeiro”. També es podrà gaudir d’una instal·lació artística als carrers del poble, “L’artesania es mou a l’Anoia”, i d’una exposició fotogràfica analògica d’Iris Muñoz titulada “De mans a mans”.