PORTES OBERTES

Jornades Europees de Patrimoni

jornades europees patrimoni 2024

El Museu de la Pell d’Igualada obre portes per les JEP 2023

L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea. El Museu de la Pell d’Igualada obrirà les portes, de forma gratuïta, de l’11 al 13 d’octubre, en horari del museu, per donar a conèixer els espais permanents de l’edifici de Cal Boyer: L’Home i l’aigua, L’ofici d’adober i Un univers de Pell. L’antiga adoberia de Cal Granotes resta tancada per remodelació de l’edifici i instal·lació d’una nova museografia.

El Museu de la Pell conserva i salvaguarda l’ofici d’adobar pells que s’ha transmès de generació en generació des dels moments fundacionals de la ciutat, cap a l’any 1000 i explica com el patrimoni d’ahir s’ha convertit en el patrimoni d’avui i com aquest patrimoni es pot salvaguardar per a les generacions futures.

Horari de portes obertes:

• divendres de 10 a 14 h i de 16 a 18.30 h;
  • cap de setmana d’11 a 14 h.
jornades europees de patrimoni

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que és considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.

El nostre patrimoni té molt a dir-nos sobre com els pobles, la comunitat, els països i les cultures han estat connectats durant molt de temps. El patrimoni representa la identitat i la continuïtat local, però també reflecteix sobre les influències, les idees i els pobles que l’han viatjat i que li han donat forma al llarg dels temps. És a dir, les connexions que hi ha darrere dels nostres llocs i pràctiques patrimonials.  Moltes d’aquestes connexions tenen itineraris històrics profunds en el comerç, la immigració o el turisme, per la qual cosa, el tema ofereix una oportunitat per treballar cap a la cohesió social i la protecció dels drets humans.

“Itineraris, xarxes i connexions” és el tema escollit per aquesta edició, que coincideix amb la celebració del 70è aniversari de la Convenció Cultural Europea i comparteix l’èmfasi de la convenció en la completa xarxa de connexions entre les històries culturals que han evolucionat durant aquest temps.