PRIMÀRIA CICLE SUPERIOR - SECUNDÀRIA PRIMER CICLE

Cromoaventura modernista: descobreix, col·lecciona i crea

expo modernisme

Tipus d’activitat: Visita – taller
Espai: Sala d’exposicions temporals del Museu de la Pell
Durada de l’activitat: 1,5 h
Preu: 1,70 € / alumne

El Modernisme a Igualada es podrà conèixer a través de 3 exposicions:

• L’Embolcall artístic per a una època (ARXIU COMARCAL DE L’ANOIA)
  • El dia a dia en l’època modernista (BIBLIOTECA CENTRAL D’IGUALADA)
  • 1907: Un any clau (MUSEU DE LA PELL D’IGUALADA)

Totes 3 s’inauguren el 4 d’octubre de 2024 i únicament la del Museu s’allargarà fins al 19 de gener de 2025. Les altres dues acabaran el 30 de novembre de 2024.

Participa i gaudeix d’una activitat complementària a l’exposició del Modernisme amb els alumnes de cicle superior de Primària i Primer Cicle d’ESO.

Creeu el vostre àlbum de cromos del modernisme igualadí, col·leccioneu i intercanvieu els cromos d’edició limitada; descobriu continguts històrics i les característiques d’aquest moviment arquitectònic i artístic que va transformar de ple  la societat d’Igualada de finals de segle XIX i principis del XX.

Una col·lecció que podeu completar un cop hàgiu visitat les mostres sobre Modernisme que trobareu al Museu de la Pell, a la Biblioteca Central d’Igualada i a l’Arxiu Comarcal de l’Anoia.

Dinàmica de l’activitat

Treballant amb grups de 3 alumnes, podreu visitar les tres mostres sobre Modernisme que trobareu al Museu de la Pell, a la Biblioteca i a l’Arxiu. En arribar a cada exposició el grup rebrà el seu àlbum i un sobre amb cromos. L’àlbum es podrà completar intercanviant els cromos amb els altres grups i responent les preguntes sobre el contingut específic de cada exposició.

Al Museu de la Pell l’activitat va acompanyada d’un servei educatiu amb visita guiada i  servei de mediació que els acompanya i guia en la confecció de l’àlbum i posada en comú final. A l’Arxiu Comarcal de l’Anoia i a la Biblioteca Central d’Igualada la visita serà autogestionada, és a dir, no hi intervindrà cap educador/a.

modernisme igualada

Aprenentatges, objectius i competències

• Comprendre i entendre les característiques principals del moviment modernista a nivell arquitectònic i artístic i com aquest va influir en la societat d’Igualada de finals del segle XIX i principis del XX.
  • Reconèixer la importància del patrimoni cultural local.
  • Desenvolupar la capacitat de recerca a través de la cerca d’informació, fomentant la curiositat i l’autonomia en l’aprenentatge.
  • Fomentar la cooperació entre alumnes mitjançant el treball en grup, l’intercanvi d’informació i materials.
  • Aplicar coneixements adquirits durant les visites, afavorint una comprensió amb més profunditat dels temes tractats.

Competències específiques: Coneixement social i cultural

• Identificar i analitzar les característiques, propietats i l’organització dels elements socials i culturals del Modernisme a través de metodologies d’indagació i utilitzant les eines i processos adequats.
  • Establir connexions entre diferents elements social i cultural, analitzant les relacions que s’hi estableixen.
  • Relacionar les diferents èpoques de la història i identificar les accions i fets humans més destacats valorant els canvis que han provocat.
modernisme igualada

Opcions de visita

OPCIÓ A

Visita dels 3 equipaments en un matí (3h)

• Museu de la Pell d’Igualada (visita 1,30h)
  • 7 minuts caminant a:
  • Arxiu Comarcal de l’Anoia (30 min.)
  • 7 minuts caminant a:
  • Biblioteca Central d’Igualada (30 min.)

OPCIÓ B

Activitat repartida en dos dies

• 1 dia: Museu de la Pell d’Igualada (visita 1,30h)
  • 2 dia: Arxiu Comarca de l’Anoia (30 min.) + Biblioteca Central d’Igualada (30 min. )

O qualsevol opció que s’ajusti a les vostres necessitats.

Recordeu que les tres exposicions restaran obertes de forma conjunta del 4 d’octubre fins el 30 de novembre.

Els mesos de desembre i i fins el 19 de gener podreu fer l’activitat únicament al Museu de la Pell.

Per més informació i reserves:

o Telèfon: +34 938 046 752 (Carme Mas)
o Correu electrònic reserves: masc@aj-igualada.net
o Correu electrònic àrea educació: sanchezs@aj-igualada.net

La resta d’etapes educatives podran visitar l’exposició de forma lliure o amb el servei d’educadors/es del Museu.

És necessari fer reserva prèvia tant per a la visita amb taller com per a la visita guiada o lliure.