TANCAMENT PER NOVA MUSEOGRAFIA

Tancament de l’antiga adoberia de Cal Granotes per reformes

L’impuls a la recerca de futur, l’esperança de construir una nova vida i una maleta de cartró van acompanyar milions d’espanyoles i espanyols que a mitjan segle XX van haver d’emigrar dels seus pobles empobrits.

Igualada, una petita ciutat industrial a la Catalunya Central, va acollir milers de persones que van arribar fruit d’aquesta onada migratòria, venien principalment d’Extremadura i Andalusia a la recerca d’una nova vida. El documental i l’exposició registren en primera persona els testimonis d’aquest èxode.

maletes de cartro

El projecte guanyador de l’Igual’ART 2023/24 fa un retrat de la migració interna a través d’un documental i una exposició sobre la producció de l’audiovisual.

L’exposició es va inaugurar el passat 27 de juny i es podrà visitar fins al diumenge 8 de setembre.

Amb motiu de la celebració de la Festa Major d’Igualada, divendres 23 d’agost a les 11.30 i a les 18 h es passarà la projecció del documental a l’auditori del Museu i seguidament, el comissari de l’exposició i director del documental, Jose M. Ferulli farà una visita guiada a la mostra on parlarà de la recerca i entrevista dels protagonistes, la producció del documental i les vivències recollides en aquesta experiència.

L’activitat és gratuïta.

maletes de cartro

Jose M. Ferulli és director i cinematògraf, va realitzar un màster en direcció de fotografia a l’ ESCAC (Barcelona). És director de cinema documental graduat a l’Institut del Cinema de Madrid i va realitzar els seus estudis d’antropologia sociocultural a la Universitat de Sant Carles de Guatemala. Dins de la seva trajectòria ha realitzat diferents projectes que s’han presentat en televisió i festivals de cinema internacional. La seva obra s’ha dirigit al cinema social i en defensa dels Drets Humans. Ha fet treballs per a la cooperació internacional i les Nacions Unides. El seu últim documental sobre les deportacions des dels Estats Units va guanyar el premi de Ibermedia.

divendres 23 d’agost a les 11.30 i a les 18 h projecció de l’audiovisual i seguidament visita guiada a l’exposició.

L’accés a l’exposició és gratuït i l’espai està climatitzat.

Els horaris de l’exposició són:

• De dimarts a divendres: de 10 a 14 h
  • Dijous i divendres tarda: de 16 a 20 h  / juliol i agost tancat a les tardes.
  • Dissabtes, diumenges i festius: d’11 a 14 h