EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

18 objectes per descobrir l’Ateneu Igualadí. 1863-2023 : 160 anys

Cartell 18 objectes ateneu

L’any 1863, una colla de treballadors, amb el suport del Pare Mariano (Josep Ferrer i Estruch) funden l’Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, un centre de formació cultural i professional per posar la cultura a l’abast de tothom.

A través de 18 objectes, alguns inèdits, d’altres insòlits o desconeguts, l’exposició vol apropar-nos a la història de l’entitat, que és part de la vida de la nostra ciutat.

Avui, 160 anys després, aquesta exposició vol descobrir aspectes inèdits i potser desconeguts de l’Ateneu per mitjà de divuit objectes.

Un bust, uns plànols, unes caixes d’arxiu, un retrat, una partitura, uns vitralls, unes revistes, una urna, uns programes… són el punt de partida per evocar la vida llarga i diversa que ha tingut l’entitat. Cada objecte és una descoberta i ofereix un matís diferent de la història de l’Ateneu, que també és part de la història de la nostra ciutat.

18 objectes Ateneu

Equip organitzador: Pau Llacuna, M. Teresa Miret, Joan Pont i Mireia Claret
Disseny espai expositiu: Xavier Pelfort
Grafisme: Eulogi Domènech
Entitats col·laboradores: Ateneu Igualadí, Arxiu Comarcal de l’Anoia, Biblioteca Central d’Igualada i Museu de la Pell i Comarcal de l’Anoia.