Visit Spain deien els cartells publicitaris oficials als anys cinquanta: una bailaora, un torero, una processó de Setmana Santa, etc. El règim havia decidit que el turisme era convenient.
Nascut a Caldes de Montbui el 1931. Fotoperiodista reconegut com un dels renovadors de la fotografia documental dels anys 50 i 60.
En les seves primeres fotografies, va mostrar un poderós instint fotogràfic i una excepcional intuïció per captar l’espectacle de la vida i, evitar sempre envair la realitat i, encara menys, maquillar-la o manipular-la.
El fotògraf va participar, juntament amb Miserachs, Terré i Maspons, en la renovació de la fotografia, que passaria a integrar-se al context cultural d’un país sotmès a la dictadura.
Visit Spain deien els cartells publicitaris oficials als anys cinquanta: una bailaora, un torero, una processó de Setmana Santa, etc. El règim havia decidit que el turisme era convenient.
Ramon Masats va dirigir el seu objectiu contràriament al lloc comú que projectaven les campanyes de turisme. Afirmava que li agradaven molt els tòpics perquè la seva intenció era capgirar-los, mostrar la realitat que ocultaven. La seva audàcia esquivava la censura mitjançant una subtil intenció crítica.
CHEMA CONESA, comissari
Exposició produïda per Subdirecció General de Museus Estatals, Ministeri de Cultura i Esport
Fineart Igualada 2022
Altres exposicions ubicades al Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia:
- Marc Ávila – Where? Nowhere
- Santi Carbonell – El món del Santy
- Mindaugas Gabrenas – Dreamscapes
- Sandra Gross – Sortir al carrer
- Pepe Guinea – La distància justa
- Chema Madoz –El rostre amagat de les coses
- Pierre Radisic – Policromies catalanes
- Vladimir Romero- L’Havana i Barcelona en diàleg
- Alisa Sibirskaya – Debut