EXPOSICIÓ SOLIDÀRIA

ANTONI JORBA i TORNER (Igualada 1925-2010). Exposició solidària de pintures a benefici de Mans Unides

Del 29 de juliol al 2 de setembre

Espai Cub del Museu

Antoni Jorba, deixeble fidel en els seus inicis de l’artista Miquel Llacuna, va continuar després experimentant en el món de l’art, de manera autodidacta. Els primers anys de vida professional, els exercí en el ram del tèxtil a Igualada, (Cal Font, Cal Truco). Entrà després en el món del disseny gràfic, (Publifortis, Gràfiques Miranda i Gràfiques Argent), anomenat, en l’època, dibuix publicitari.

Treballador incansable, sempre amb un tarannà discret i senzill, les seves obres s’emmarquen dins de l’art abstracte (amb referències a Miró, Tàpies, Viladecans, entre d’altres).

Es caracteritzen per un estil molt personal, on l’originalitat és una constant i on s’hi aprecia un domini de l’ofici i de les diferents tècniques artístiques.

Va exposar a Igualada, Sabadell, Terrassa, Manresa, Puigcerdà, Moissac, Tolosa, etc.

El Museu de la Pell acull una exposició solidària del dissenyador i pintor igualadí. La família posarà les aportacions de la venda de les obres a disposició del projecte de Mans Unides: «Accés a aigua potable en comunitats rurals de la regió de Qara (Togo), fase sexta».