DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

Art i Artesania al Museu per celebrar el Dia Internacional de les Dones

El Museu celebra el Dia Internacional de les Dones amb publicacions diàries, durant la setmana del 6 al 10 de març, a les seves xarxes socials donant a conèixer l’art i l’artesania del fons del Museu i la instal·lació “L’Espantaocells” d’una jove artista local.

Dilluns 6 de març es descobrirà l’obra de l’igualadí Gaspar Camps, un dels artistes importants de l’època del Modernisme i del qual, el Museu conserva un conjunt destacat de dibuixos publicitaris on la dona apareix empoderada, moderna i lliure.

Excel·lent dibuixant i colorista, dotat d’una gran capacitat tècnica, Camps va arribar a un públic molt ampli amb els seus atractius dissenys centrats en un tipus femení de dona moderna i seductora.

Gaspar Camps forma part de la primera generació de professionals de la publicitat gràfica, la dels artistes –dibuixants i pintors- que van posar el seu art al servei de la indústria i del comerç per a la promoció dels seus productes.

GASPAR CAMPS i JUNYENT (Igualada, 1874 – Barcelona, 1942)
Cartell publicitari Champagne. Joseph Perrier, 1926
Guaix sobre paper 63 x 46 cm
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia
Núm. Reg. 252
gaspar camps
el redondo bag
LUBCHKA D’OLYA DUBOVIK  (Angarsk, Rússia, 1985)
El Redondo Bag, 2018
Pell adobada al vegetal de boví català, cosida a mà
ø17cm. x 6 cm
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia
Núm. Reg. 15583

Dimarts 7 de març es parlarà de neoartesania i de El Redondo Bag d’ Olya Dubovik, dissenyadora i artesana de la pell amb estudi al barri del Rec d’Igualada.

Amb la marca Lubochka crea  bosses de mà i accessoris amb pell fabricada a les adoberies d’Igualada. El Redondo bag és el primer d’una sèrie feta amb la tècnica de costura a mà i inspirada en una de les formes geomètriques més comunes de la natura: el cercle. El seu disseny sorgeix de l’equilibri entre forma, material i tècnica. El resultat és un objecte on la bellesa ve de la seva senzillesa, la seva resistència pels seus materials i el seu valor per a l’artesania. La sèrie El Redondo sorgeix d’un diàleg constant entre les mans de l’artesana i el seu intel·lecte, buscant la bellesa i les peces ben fetes.

El Redondo bag va ser guardonat el 2018 amb el Premi Ciutat d’Igualada en la categoria de disseny – Gaspar Camps.

Es destacarà el paper de les dones d’Igualada i comarca que dediquen la seva professió a l’artesania en pell.

espantaocells

Dimecres 8 de març es presentarà el projecte l’Espantaocells de la Judit Pla, jove artista i escriptora igualadina.

L’espantaocells és una exploració narrativa-escultòrica que vol fer un homenatge a les dones treballadores del nostre país, focalitzant-se en la fàbrica de Cal Boyer, antiga fàbrica tèxtil d’Igualada actualment seu del Museu de la Pell d’Igualada. La peça fa un reconeixement al pas crític i invisibilitzat de les dones del s. XX de les llars a les fàbriques.

Aquesta instal·lació artística, filmada durant el 2022 al Museu, ha estat triada per la Diputació de Barcelona per formar part de la Galeria Virtual de Dones que commemora el Dia Internacional de les Dones a través de diferents peces de les col·leccions de la Xarxa de Museus Locals.

Finalment, dijous 9 i divendres 10 de març es tornaran a visualitzar els vídeos Cal Boyer: la història d’una fàbrica escrita per dones i Els banyadors del Museu. S. XX del projecte La Galeria.

Aquests recursos donen a conèixer les peces del fons del Museu que no es poden veure a les col·leccions permanents.

banyadors del museu