BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS

Catalunya un país d’enginy i innovació. 30 aportacions científiques catalanes

Tipus d’activitat: visita lliure (sense servei de guia). Cal reserva prèvia.
Espai: Espai Cub
Durada de l’activitat: 1 h
Preu: Gratuït

Dossier del docent

Catalunya ha estat bressol de nombroses aportacions d’abast mundial en els camps de la ciència i la tecnologia. Aquestes han vingut de la mà dels seus creadors, inventors i científics catalans que amb el seu enginy han revolucionat alguns dels àmbits com la navegació, la indústria tèxtil o la medicina.

Entre les aportacions científiques i tècniques presentades a la mostra hi ha invents com l’astrolabi de Sunifred Llobet, el submarí de Narcís Monturiol, el telègraf elèctric de Francesc Salvà o el pulsoreactor de Ramon Casanova, i les descobertes de científics com el metge Josep Salvany, el químic Josep Roura, el matemàtic Ferran Sunyer o el bioquímic Joan Oró.

Exposició del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya( MNACTEC) que es podrà visitar al Museu de la Pell d’Igualada del 15 de setembre al 29 d’octubre.