VISITA GUIADA PRIMER DIUMENGE DE MES

Coneix el Museu de la Pell i Cal Granotes

primer diumenge de mes

El proper diumenge 5 d’abril, a 2/4 de 12 del migdia, el Museu convida a visitar les diferents exposicions permanents, per conèixer el món de la pell i de les adoberies.

El punt de trobada serà al vestíbul del Museu de la Pell. Tot seguit anirem a  Cal Granotes, una antiga adoberia que data del segle XVIII. Situada a pocs metres de Cal Boyer i a frec del Rec, en aquest edifici s’explicarà l’ofici artesanal de l’adob de la pell, amb una posada en escena museogràfica que transporta a la Igualada preindustrial.

La visita continuarà a Cal Boyer, antiga fàbrica cotonera del s.XIX i seu central del Museu, on s’explicarà l’evolució industrial de l’ofici, a través dels avenços socials, tècnics i productius i de la millora constant, fins a la implantació industrial.

En acabar el recorregut, els visitants podran visitar lliurement els altres espais del Museu: l’Univers de pell, sala centrada en la pell, on podrem conèixer l’ús de la pell per la humanitat i per diferents cultures al llarg del temps, a través d’una selecció acurada d’objectes, confeccionats total o parcialment amb pell, que exemplifiquen les seves múltiples aplicacions i utilitats.

I la sala L’home i l’aigua amb una col·lecció d’estris i enginys hidràulics, que ens ajuda a comprendre els mètodes de canalització i d’aprofitament energètic i industrial de l’aigua.

Esperem que aquest diumenge no us perdeu una visita a un patrimoni industrial tan singular, passat i present d’un ofici encara viu a Igualada. Us hi esperem!