TALLER PER A JOVES I ADULTS. FINEART 2023

Guardians de la terra, com crear històries per canviar el món

guardians de la terra fineart

Com Crear Històries per a Canviar el Món

Vols aprendre, a través de la teva càmera fotogràfica o el teu mòbil, a narrar històries per a visibilitzar problemes mediambientals del teu entorn i convertir-te així en guardià del territori?

Els fotoperiodistes Ofèlia de Pablo i Javier Zurita t’ensenyaran a conèixer i estimar la terra i a capturar històries, perquè sàpigues la importància de protegir-la i et converteixis en actor del canvi.

Què aprendràs?

En un taller teoricopràctic de dues hores es mostrarà com narrar un problema mediambiental a través d’imatges, so i vídeo i es reflexionarà sobre com poden realitzar accions per a combatre’ls i ser part de la solució i convertir-se així en veritables “guardians de la terra”

Què cal portar?

Pots portar la teva càmera analògica, digital i/o el telèfon mòbil.

El taller està adreçat al públic jove, a partir de 13 anys i al públic general.

Ofèlia de Pablo i Javier Zurita, són fotoperiodistes, documentalistes i divulgadors dedicats a documentar els problemes socials, polítics i mediambientals que defineixen el nostre temps.

En els últims anys, han estat reconeguts internacionalment per la seva adopció d’una narrativa visual híbrida, produint una sèrie d’influents multimèdia per a diversos dels millors mitjans de comunicació, fundacions i ONGs del món com The Guardian The New York Times, TIME, National Geographic, Süddeutsche Zeitung o WWF MITJANA. També organitzen workshops relacionats amb l’aplicació de l’eina multimèdia en la conservació i per la defensa dels drets humans per a diferents institucions com World Press Photo, universitats o escoles de fotografia.

El 24 de febrer s’inaugura l’11è Festival Internacional de Fotografia Fineart. El Museu acull l’exposició Guardianes de la Tierra, d’aquests fotoperiodistes i us convida a aquest taller en col·laboració amb el departament de promoció cultural de l’Ajuntament d’Igualada i el festival internacional de fotografia Fineart.