EXPOSICIÓ

Desenterrant el silenci. Antoni Benaiges, el mestre que va prometre el mar

Una bella història, tràgica i única, recuperada al límit de l’oblit, per descobrir la vida d’un mestre dedicada a l’escola i als nens, assassinat en acabar la Guerra Civil.

Una història sobre la terrible repressió exercida contra el col•lectiu educador en aquell temps i la vergonya de la fosses comuns que encara avui existeixen.

La història d’Antoni Benaiges, un docent innovador que, en un perdut llogarret de Burgos, i seguint el mètode Freinet, llançà un experiment pedagògic inèdit en aquelles terres: una impremta escolar.

La història d’una promesa del mestre, truncada per l’esclat de la guerra, d’anar a veure el mar que els alumnes mai no havien vist, després d’imaginar-lo i recrear-lo en un dels quaderns que havien imprès.

L’exposició es complementa amb el documental “El Retratista” d’Alberto Bougleux i Sergi Bernal (2013).