El Museu de la Pell comença la seva transformació amb la primera part de la reforma del vestíbul

vestibul nou Cal Boyer

El Museu inaugura la primera fase de reforma del vestíbul d’entrada gràcies a una línia de Subvenció que atorga el Departament de Cultura de la Generalitat i l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC).

El darrer trimestre del 2023 s’ha treballat en la renovació del taulell de recepció per tal que sigui accessible per a persones amb mobilitat reduïda.

La segona fase de reforma del vestíbul es podrà portar a terme durant el 2024 gràcies a la subvenció que el Museu ha tornat a demanar i que permetrà finalitzar el projecte dotant al vestíbul en el seu conjunt d’una àrea més funcional d’atenció als usuaris i, sobretot, fent-lo accessible per a usuaris amb mobilitat reduïda i d’acord amb les indicacions de l’informa MUSA, una aplicació de la Generalitat d’autoavaluació de l’accessibilitat dels equipaments culturals que recull la relació d’actuacions prioritàries a realitzar pel que fa a la millora de l’accessibilitat.

nou vestibul

Aquesta actuació permetrà millorar la senyalització que permeti, un cop dins del vestíbul, l’orientació dels visitants i el fàcil accés a les diferents sales o espais de l’edifici i l’eliminació del segon taulell existent al vestíbul per ubicar una botiga, amb la instal·lació de vitrines-expositors, funcionals, sostenibles i accessibles.

El vestíbul, així com molts altres espais del museu, no s’ha modificat des de l’any 1990, quan es va inaugurar el Museu de la Pell.

En els darrers anys, ha augmentat considerablement el nombre de visitants i usuaris, tant en les activitats programades pel Museu com en els actes coorganitzats o d’organització externa i naturalesa diversa, que tenen lloc en els espais polivalents de l’edifici. Per tot això, el museu tenia la necessitat urgent de renovar l’espai de rebuda als visitants.

El disseny del projecte ha anat a càrrec de l’estudi Evvo Retail amb l’igualadí Pep Valls al capdavant.

Amb el suport de                  logo cultura generalitat