JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2022

Estampem l’skyline del Barri del Rec

En el marc de les Jornades Europes de Patrimoni d’aquest any, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural col·labora amb Igualada, Capital de la Cultura Catalana 2022, amb el projecte RECorreguts. Rutes per descobrir el patrimoni industrial del Barri del Rec d’Igualada.

Aquest projecte s’ha treballat des del Museu de la Pell, amb la participació de diferents entitats i col·lectius del barri del Rec amb l’objectiu d’acostar al gran públic l’atractiu d’un dels barris més emblemàtics de Catalunya pel seu patrimoni industrial.

Consisteix en el disseny de rutes pel barri que s’han recollit en un mapa imprès; en la presentació del web recigualada.cat; la producció d’un vídeo promocional; i un programa d’activitats que tindran lloc els dies 8 i 9 d’octubre.

JEP 2022: Patrimoni sostenible

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP)  són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que té lloc, ininterrompudament a Catalunya, des del 1991. Són considerades l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.

Aquest any, la festa major del patrimoni cultural és més especial que mai: se celebren 30 anys d’organització de les JEP.

Per aquest 2022, sota el lema “Patrimoni sostenible” proposat pel Consell d’Europa, les Jornades Europees de Patrimoni conviden a explorar i reflexionar al voltant de la sostenibilitat del nostre patrimoni. Una proposta que ens porta a reflexionar sobre la protecció del nostre patrimoni (material, immaterial i natural) i a explorar l’ús dels recursos en relació amb la seva preservació, en un context marcat pel canvi climàtic. Ens convida a explorar el paper del patrimoni cultural en un futur sostenible.

Amb aquest tema, l’edició d’enguany de les Jornades conviden a totes les institucions, entitats i associacions que participen en l’esdeveniment a proposar iniciatives que contemplin l’efecte ambiental de les seves activitats amb la finalitat de reduir o moderar el consum de recursos i la despesa energètica, de minimitzar l’impacte ambiental en la programació i gestió dels diferents projectes patrimonials.