EXPOSICIÓ. FINEART 2023

GABRIEL CASAS I GALOBARDES. Modernitat

gabriel casas fineart

Un fotògraf de l’era dels espectacles, els esports i la velocitat.

(Barcelona 1892-1973) Fins a finals de la Guerra Civil Espanyola es va dedicar al retrat, fotoperiodisme i fotografia institucional. Posteriorment, va ser inhabilitat com a fotoperiodista i va centrar el seu treball en la fotografia industrial, l’interiorisme i el retrat.

Gabriel Casas va ser el fotògraf de la modernitat barcelonina entre l’Exposició Internacional del 1929 i la Guerra Civil. Va iniciar la carrera com a fotògraf d’esports i va ser una peça fonamental del setmanari Imatges (1930) que va introduir un nou concepte de revista gràfica, lligat a les tendències europees més modernes. Va viure el món de l’espectacle, les nits de Barcelona i els baixos fons. Casas va retratar la primera globalització que, en molts aspectes, anticipa el món d’avui.

Més enllà de la qualitat fotogràfica, que el situa com un dels fotògrafs més importants del moment, l’exposició posa en relleu les connexions que va tenir amb els ambients periodístics i culturals. Els seus retrats copsen la personalitat de futbolistes, boxadors, escriptors i figures de l’espectacle, que semblen vius davant dels ulls de l’espectador.

Exposició produïda per la Fundació Palau, patrocinada per Núria Casas i Formiguera, amb la col·laboració de l’Arxiu Nacional de Catalunya i comissariada per l’escriptor Julià Guillamon.

Fineart Igualada 2023

Altres exposicions ubicades al Museu de la Pell d’Igualada i a l’antiga adoberia de Cal Granotes: