TALLER PER A FAMÍLIES

“Jo vull ser artesà” I Fira Singular de Cultura Artesana. Vine i viu l’artesania d’una manera diferent!

El Museu ha estat convidat a participar a la I Fira Singular de Cultura Artesana que es celebrarà aquest dissabte 16 de desembre durant tot el dia a Copons.

La fira neix per posar en valor l’artesania i el territori rural de l’Anoia, mostrant la cara més autèntica i actual dels oficis artesanals a través d’una selecció d’artesans i artesanes, exposant i fent demostracions en viu i gaudint d’un programa de cultura artesana vibrant, en un entorn amb encant, història i paisatge meravellós. Entre les 10 i les 20h es podrà esmorzar, fer el vermut, dinar i berenar amb propostes locals.

El Museu ha preparat un taller d’artesania amb pell per a famílies dins l’espai “Jo vull ser artesà” que es trobarà a l’edifici de l’Escola Quatre Vents de Copons. Les propostes que es trobaran els visitants formen part dels tallers que el Museu ofereix dins la seva oferta educativa per a centres escolars i del programa Creactiva’t al Museu que mensualment ofereix a través de les seves xarxes socials:

Sioux, xeiene, apatxes…construïm un tipi dels nadius americans

Us animem a participar fent una joguina de pell, un tipi, tot coneixent la cultura dels indis de les grans planures americanes. La peça ha estat dissenyada per l’artesana i dissenyadora Olya Dubovik de Lubochka, que té el seu taller al barri del Rec d’Igualada.

Tipi Creactiva't

Un clauer molt animal! La pell és sostenible!

Les famílies podran triar diferents peces en forma d’animal per fer un clauer molt especial i únic. La peça ha estat dissenyada per l’il·lustrador igualadí Xavier Mula.

Un ocellet de pell, símbol de la pau, aquest Nadal.

Per decorar aquest Nadal les nostres llars el Museu proposa fer un ocellet de la pau. El disseny de la peça és de Mon Soler de Nubuckcuir leather bags, dissenyadora i artesana de la pell que té el seu taller a Òdena.

Els visitants podran aplicar els procediments propis del treball de la pell com a veritables artesans, dissenyant la decoració, retallant i estampant la pell.

El material que es farà servir aprofita les restes i tares de les pells fabricades a les adoberies d’Igualada i és una donació del Leather Cluster Barcelona.

Fira artesania

La Fira serà un esdeveniment únic, una finestra oberta a l’artesania i la cultura de la nostra comarca, oferint una varietat d’activitats, tallers, i experiències gastronòmiques pensades per meravellar tant als adults com als petits de la casa. Des de demostracions d’artesania en viu fins a actuacions musicals locals. Entre les activitats destacades, es confirma la participació de Josep Sucarrats, editor de la revista Arrels, que dinamitzarà una xerrada inspiradora sobre projectes i actors que estan dinamitzant el món rural. Sota el lema “El món que torna”.

A més a més, la fira acollirà la proposta única de la directora i fotògrafa creativa resident a Copons, Iris Muñoz, que a través d’un procés fotogràfic participatiu, totalment artesanal, descobrirà l’ànima dels objectes artesans.

La Fira Singular de Cultura Artesana pren forma gràcies a la col·laboració entre la comunitat artesana local i Anoia en Transició, amb el suport de l’Ajuntament de Copons i el Consell Comarcal de l’Anoia, així com la col·laboració de la CCAM de la Generalitat, la Diputació de Barcelona i el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic.