DIA MUNDIAL DE LA PELL

LA GALERIA

Bota la galeria

Igualada és l’aparador de la Cultura Catalana durant aquest 2022 i el Museu ho celebra obrint les portes de la seva col·lecció, de forma virtual, mostrant cada setmana una peça del seu fons.

DIA MUNDIAL DE LA PELL: Capgirem els bombos

Leather Naturally i Leather Working Group han promogut la creació del dia mundial de la pell (World Leather Day). La primera edició s’ha celebrat el 30 de març de 2022. Sota el lema “El cuir és un material durador, versàtil i reciclat”, l’objectiu d’aquesta iniciativa és la conscienciació sobre les propietats de la pell i la seva sostenibilitat i l’important paper que juga en l’economia circular. En la producció del cuir no hi ha residus, tot es reutilitza i una gran part és biodegradable.

La Galeria es suma a aquesta celebració entrevistant al sr. Miquel Vila Badia, empresari i gran coneixedor de l’ofici de blanquer. La incorporació del bombo o bota i l’arribada de l’electricitat a principis del s.XX va revolucionar el món de l’adoberia a Igualada.

Cliqueu sobre les imatges per ampliar-les i gaudir dels detalls de la peça

logo Igualadaccc2022