DIA MUNDIAL DE LA PELL

LA GALERIA

Bota la galeria

Igualada és l’aparador de la Cultura Catalana durant aquest 2022 i el Museu ho celebra obrint les portes de la seva col·lecció, de forma virtual, mostrant cada setmana una peça del seu fons.

DIA MUNDIAL DE LA PELL: Capgirem els bombos

Leather Naturally i Leather Working Group han promogut la creació del dia mundial de la pell (World Leather Day). La primera edició s’ha portat a terme el 30 de març de 2022. Sota el lema “El cuir és un material durador, versàtil i reciclat”, l’objectiu d’aquesta iniciativa és la conscienciació sobre les propietats de la pell i la seva sostenibilitat i l’important paper que juga en l’economia circular. En la producció del cuir no hi ha residus, tot es reutilitza i una gran part és biodegradable.

La Galeria es suma a aquesta celebració entrevistant al sr. Miquel Vila Badia, empresari i gran coneixedor de l’ofici de blanquer. La incorporació del bombo o bota i l’arribada de l’electricitat a principis del s.XX va revolucionar el món de l’adoberia a Igualada.

Cliqueu sobre les imatges per ampliar-les i gaudir dels detalls de la peça

logo Igualadaccc2022