NIT DELS MUSEUS

La Nit dels Museus. Som Pell 2024

som pell nit dels museus

Dia Internacional dels Museus a Igualada

Portes obertes, projecte araArt, ruta RECorreguts i una Nit de Museus plena d’activitats per gaudir del Museu durant una setmana.

El Consell Internacional de Museus (ICOM) organitza el Dia Internacional dels Museus des del 1977 a tot el món i aquest any sota el lema: ‘Museus per l’educació i la investigació‘, subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa holística. Aquest dia aposta per un món més conscient, sostenible i integrador.

Igualada celebra la Nit de Museus, el dissabte 18 de maig, dia en què se celebra el Dia Internacional dels Museus a tot el món.

Per tercer any i a causa de l’èxit de les edicions anteriors del Som Pell el Museu organitza conjuntament amb l’entitat Cal Cuta noves activitats adreçades al públic jove i al públic general.

Les activitats que es desenvoluparan durant la jornada tenen a veure amb la transformació del barri del Rec durant les darreres dècades i la memòria oral, i amb una proposta artística i una de teatral entorn la pell i el cos.

epidermis

Les activitats comencen a les 18 h a la sala d’exposicions temporals amb la inauguració de l’exposició “Sota la pell del Rec. Memòria oral del barri del Rec”. La mostra, creada per l’entitat de memòria oral igualadina CERCA, presenta una nova gràfica dels elements expositius i de materials, amb la col·laboració de l’entitat Cal Cuta i el Museu del traginer. Col·lecció Antoni Ros.

A continuació, a les 19 h s’inaugura una exposició de l’artista igualadina Ainoa Sillero, a l’espai Cub de la nau de les encavallades. Epidermis ens apropa a la pell des de la visió artística i la creació escenogràfica.

El Museu obre les portes, de forma gratuïta, a les 18 h i es podran gaudir de les diferents sales d’exposició permanent ubicades a Cal Boyer fins a les 21 h.

la nit dels museus

La visió artística de la pell dona pas a la representació de l’obra Cos(i)ficades que es va presentar al Temporada Alta el 2023. Serà al pati del Museu a les 20 h.

Cos(i)ficades és un espai per a reflexionar sobre els cossos que habitem. Cossos que ens venen donats, que no hem triat i amb els que estem compromeses a viure tota una vida.

Un espectacle que a partir del fang, el circ, la dansa, el teatre, la música en viu i l’humor, ens transporta a un univers on podem parlar sobre el cos sense tabús.

La proposta escènica busca, a partir de l’humor, la reflexió i el moviment, que el públic transiti en un espai segur, en el que poder reflexionar sobre el cos de forma sincera. Un espai on preguntar-se; conec el meu cos? com visc dintre aquest cos? estimo el meu cos? jutjo el meu cos?

L‘Irene Fernàndez i la Tanit Mora
són intèrprets i directores d’aquesta obra d’autoconeixement i empoderament.

las chicas del barro
som pell 2024

A les 21.30 h, al pati del Museu, es podrà degustar un sopar casolà elaborat per l’entitat Cal Cuta. El menú de 10 €/persona consta de:

• 1r – Amanida amb vinagreta del xef
  • 2n – Pollastre a la cassola o saltat de quinoa amb verdures
  • postres – tatin de poma
  • pa, aigua i vi de la comarca

Venda de tiquets: Casal popular El Foment, bar La Cantonada, local del barri de Xauxa. També es podran adquirir en el moment de l’acte.

A partir de la mitjanit començaran els concerts al pati de la sínia: