VISITA COMENTADA

Lectures entusiastes de la Col·lecció MACBA

El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia convida a una visita-diàleg pensada per a majors de 16 anys, per conèixer part del fons del Museu d’Art Contemporani de Barcelona exposat sota el títol Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA

Lectures entusiastes de la Col·lecció MACBA
és una visita destinada a públic adult –el familiar tindrà el seu moment la setmana vinent- que proposa identificar, conèixer i valorar els “entusiasmes” de les obres de l’exposició Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA, en diàleg amb els “entusiasmes” dels participants. L’activitat tindrà lloc el diumenge 21 a les 12 del migdia i és amb entrada lliure.

En aquesta visita, l’espai expositiu és entès com un laboratori per investigar i conèixer estats d’ànim, comportaments i actituds al voltant de l’acte entusiasta. Amb l’acompanyament del guia podrem endinsar-nos en la voluntat d’artistes com Zush, Anne-Lise Coste o Younès Rahmoun per construir un món propi mitjançant vivències, fantasies o creences; conèixer la repetició de gestos simples i quotidians d’Esther Ferrer, Ignasi Aballí, Dieter Roth, Richard Hamilton o Tere Recarens; la performativitat de Vito Acconci o Àngels Ribé; l’acció inconformista de Maja Bajevic, Emanuel Licha, Mireia Sallarès, Cildo Meireles o Gordon Matta-Clark; i, finalment, la crítica al propi sistema de l’art de figures com Marcel Broodthaers o Peter Friedl.

El programa d’activitats d’ENTUSIASME arriba a tots els públics i de manera gratuïta.

En les darreres setmanes d’exhibició encara hi haurà l’oportunitat de gaudir l’exposició en família. Serà el diumenge 28 a les 12 del migdia, amb l’artista-educadora Marta Galán, que proposa la visita performativa Cossos que fan coses.

ENTUSIASME. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA és una exposició itinerant del Programa d’Arts Visuals de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, organitzada en conveni amb el MACBA i en col·laboració amb els diferents municipis que l’acullen. Es pot visitar fins al 4 de desembre, amb entrada gratuïta i en l’horari següent: de dimarts a divendres, de 10 a 14 h; dijous i divendres, de 16 a 20 h; i dissabtes, diumenges i festius, d’11 a 14 h.