CONFERÈNCIA. ENTRADA GRATUÏTA

Making of del disseny a l’Anoia

MAKING OFF WEB

Divendres 16 de setembre a les 19 h, el Museu clou l’exposició, Visions del disseny: Com ho fèiem i com ho fem a l’Anoia amb una activitat organitzada per l’entitat Disseny=Igualada.

L’entitat impulsa un nou programa de suport i promoció del disseny professional, en totes les seves branques (gràfic, de producte, d’interiors, retail, digital i il·lustració), consistent en l’enregistrament i difusió de petits vídeos dels treballs o encàrrecs més reeixits de cada estudi o agència.

Making of del disseny a l’Anoia presenta els primers divuit audiovisuals del projecte produïts pels igualadins Marc Càlichs i Maure Bisbal. Els estudis participants són: Aureli Sendra, Amorfa (Xavi Méndez), Espai Gràfic (Lluís Jubert), Instint (Roger Soler i David Gubern), Ricard Vila Studio, Estudi Ribaudi, Lubochka (Olga Dubovik), Evvo Retail (Pep Valls), Fildecel (Mireia Calçada Cubí), Jaume Enrich, Estudi Quartada, Xavi Mula Studio, Nil Morist, DD Disseny Gràfic (David Dàmaso), formigues.com (Jordi Carné), Arnau Gràcia i Sílvia Puig.

Un cop presentats el propòsit és divulgar el disseny, posar en valor la seva creativitat i explicitar la seva capacitat en fer, identificar i prestigiar una marca comercial, empresarial, social o pública. Es contempla fer una difusió per les televisions locals i comarcals, la premsa digital, els webs dels estudis participants, pàgines corporatives i xarxes socials que apropin al gran públic el talent en matèria de disseny d’Igualada i comarca.

L’exposició Visions del disseny: com ho fèiem  com ho fem a l’Anoia tancarà portes el diumenge 18 de setembre. L’exposició mostra el disseny contemporani a la comarca i el seu futur, en diàleg amb objectes del fons del Museu i de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia.

El disseny contemporani  (de diferents àmbits:  gràfic, de producte, d’interiors, digital i d’il·lustració)  es relaciona amb diferents peces de la col·lecció del Museu, la majoria de les quals no es troben habitualment exposades, una oportunitat, doncs, per gaudir-les:  peces d’àmbit domèstic del món iber i romà, objectes de pell com una carmanyola o uns amulets africans, il·lustracions de Gaspar Camps, una escultura de Joan Centelles, autòmats publicitaris de l’empresa de pastes La Ideal o objectes ceràmics del segle passat, entre d’altres.

Els estudis que han participat en l’exposició són: Amorfa, Àrea, Burzon*Comenge, CODI – Carmina Orgué, DD Disseny Gràfic – David Dàmaso, Jaume Enrich, laGaspar Escola Municipal d’Art i Disseny d’Igualada, Espai Gràfic, Estudi Ribaudí, Evvo Retail, Fildecel, formigues.com, Foxy, Arnau Gràcia, Xavi Grados, Eduard Graell, Imaginat-t’ho, Instint, Sara Ivorra, lablanca, Sergi Lleida, Maria Rubio i Aitana Sebastian, Lubochka, Xavier Mula Studio, Nil Morist, 99% Espais, NYTT Studio, Patricia Carreño Picón, Sílvia Puig, Quartada Estudi, Rotia!, Mireia Sala, Aureli Sendra, Lluís Soriano, Roger Vallès i Balcells, Ricard Vila Studio i Marta Viscarro.