TAULA RODONA

“Packaging: quant més? quant menys?

taula rodona packaging

Taula rodona organitzada per Disseny = Igualada amb motiu dels actes IDEA21 i de l’exposició Plàstic. Genial o pervers, tu com ho veus? que es pot visitar al Museu de la Pell fins al 30 de gener de 2022.

Dijous, 16 de desembre de 2021 a les 19 h a l’Auditori del Museu de la Pell d’Igualada

Amb el títol “Packaging: quant més? quant menys?” la taula rodona abordarà el disseny de l’embalatge i explorarà les tecnologies i les alternatives disponibles per enfrontar els problemes de sostenibilitat. Les exigències mediambientals, cada vegada més estrictes, i la mateixa pressió social per fer front a la crisi climàtica han posat a la indústria del packaging a l’ull de l’huracà.

El nivell de residus que cal tractar i el que s’aboca a la natura s’atribueix, en gran part, als embalatges abandonats després del seu ús. No obstant són imprescindibles per contenir, protegir, conservar i comunicar els productes, la qual cosa obliga a extremar el seu disseny per assegurar el mínim impacte en el medi natural.

Les ponències aniran a càrrec de Pep Trias, Director de Disseny Industrial a Morillas Brand Desing , Ana González, Manager d’Innovació i disseny a Graphic Packaging Internacional i Núria Vila dissenyadora gràfica, directora d’art  i comissària de l’exposició sobre el plàstic.

La preocupació global per la crisi del canvi climàtic obliga a repensar moltes de les maneres de fer fins ara acceptades en la indústria del packaging. Aquesta taula vol mostrar quines opcions de disseny caldrà investigar per optimitzar els recursos i reflexionar sobre l’ús dels embalatges, així com quines possibilitats hi ha de reduir l’ús del plàstic i la seva presència en entorns no desitjats.

IDEA és l’activitat anual que disseny=igualada dedica a treballar aquells aspectes més candents del disseny i la seva relació amb la societat. En anteriors edicions s’han tractat temes com la relació de la indústria 4.0 amb el disseny o el seu impacte positiu quan actua amb responsabilitat social.