SETMANA DEL TURISME INDUSTRIAL

Portes obertes al Museu de la Pell i Cal Granotes

Amb motiu de la III Setmana del Turisme Industrial de Catalunya que organitza la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya, el Museu de la Pell obre les seves portes del dissabte 3 al diumenge 11 de novembre, perquè tothom pugui conèixer tots els espais permanents del Museu: Univers de pell, L’ofici d’adober, L’Home i l’Aigua, i l’adoberia de Cal Granotes. I si voleu seguir una visita guiada, el diumenge 4 ho podreu fer també gratuïtament a partir de les 11.30 h.

A Cal Boyer, antiga fàbrica cotonera del s.XIX i seu central del Museu, s’hi troben tres àmbits: L’home i l’aigua, Univers de pell i L’ofici d’adober. L’home i l’aigua presenta una visió general de les qualitats i ús de l’aigua. La col•lecció d’estris i enginys hidràulics es reforça amb el Canal d’Experimentació, que ens ajuda a comprendre els mètodes de canalització i d’aprofitament energètic i industrial de l’aigua. Univers de pell és una de les sales centrades en la pell, i es dedica a explicar l’ús de la pell per la humanitat, al llarg del temps i per diferents cultures a través d’una selecció acurada d’objectes, confeccionats total o parcialment amb pell, que exemplifiquen les múltiples aplicacions i utilitats de la pell adobada. L’altra espai sobre la pell, L’ofici d’adober, se centra en el treball de la pell a Igualada des de fa generacions. Eines i màquines són els testimonis dels inicis manufacturers i de la millora constant, fins a la implantació industrial que explica la vigència dels processos productius de les empreses adoberes actuals i la configuració de tot el barri del Rec.

L’altra edifici del Museu és Cal Granotes, antiga adoberia del Pla del Cornet, que data del segle XVIII. És situada a pocs metres de Cal Boyer i a frec del Rec, canal medieval que abastia les fàbriques de la zona. La posada en escena de l’ofici artesanal de l’adob de la pell grossa —bovina— ens transporta a la Igualada preindustrial.

Trobareu el Museu obert els dissabtes i diumenges d’11 a 14 h , de dimarts a divendres de 10 a 14 h i les tardes de dijous i divendres de 16 a 18.30 h. I si encara no heu vist l’exposició temporal Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col•lecció MACBA, encara podeu fer-ho les tardes del dijous i el divendres fins a les 20 h, i el cap de setmana.