CONFERÈNCIA. ENTRADA GRATUÏTA

precious plastic_web1

Conferència organitzada per Disseny = Igualada amb motiu dels actes IDEA21 i de l’exposició Plàstic. Genial o pervers, tu com ho veus? que es pot visitar al Museu de la Pell fins al 30 de gener de 2022.

Dijous, 20 de gener de 2022 a les 11 h a l’Auditori del Museu de la Pell d’Igualada

Amb el títol “Precious Plastic. El projecte de reciclatge de plàstics de codi obert pel bé comú” el Museu de la Pell presenta una conferència de la mà de Gerard Soler Mampel que abordarà el projecte internacional “Precious Plàstic”.

Precious Plastic neix per combatre el problema dels residus plàstics posant el focus en les
persones, fent feina de formiga com a solució més realista. Democratitza el reciclatge de plàstics per mitjà de compartir els plànols i vídeos de muntatge de màquines de construcció senzilla que permeten triturar residus plàstics convencionals per refondre’ls en productes nous.

És una proposta amb una infraestructura mundial creixent en què actualment també es comparteixen dissenys, es poden comprar productes, màquines i motlles a través del “Bazar”, i fins i tot descarregar-se un pla d’empresa per començar el teu propi negoci de reciclatge de plàstic a petita o mitjana escala.

A Igualada s’està treballant per formar-ne part d’aquest projecte mundial, tens ganes de saber-ne més?

Gerard Soler Mampel és enginyer de disseny industrial i desenvolupador de producte. La major part de la seva carrera professional l’ha dedicat a dissenyar bicicletes de muntanya i alforges de bikepacking a Alemanya, combinant-ho amb viatges autosuficients d’aventura en bicicleta per Europa i Amèrica Llatina (bikepacking.cat). Els valors de l’escoltisme i l’estima a la natura l’han fet focalitzar-se en la sostenibilitat: primer a nivell personal adoptant un estil de vida residu zero i actualment també a nivell professional, desenvolupant màquines de reciclatge de plàstic i alternatives compostables als plàstics d’un sol ús partint i inspirat pel projecte Precious Plastic. Aquests projectes estan en una fase molt inicial i formaran part de l’espai Malla

IDEA és l’activitat anual que disseny=igualada dedica a treballar aquells aspectes més candents del disseny i la seva relació amb la societat. En anteriors edicions s’han tractat temes com la relació de la indústria 4.0 amb el disseny o el seu impacte positiu quan actua amb responsabilitat social.

precious plastic_web