SETMANA DEL TURISME INDUSTRIAL

RECorregut pel barri del REC. En homenatge a Antoni Dalmau i Ribalta

recorreguts

Sabies que l’adoberia més antiga del barri ara és un espai de cotreball? O que, amagada entre construccions posteriors, hi ha una fàbrica gairebé idèntica a la Biblioteca Central?

El barri del Rec és un barri viu. Des dels seus orígens al segle XVIII ha viscut en una transformació constant fins als nostres dies, a la vegada que manté la seva essència: l’ofici mil·lenari d’adobar pells. A través de petites píndoles literàries, imatges antigues i vivències de testimonis orals, descobrirem la història, anècdotes i curiositats del barri en una visita dinàmica i participativa.

Una visita en homenatge a l’ historiador, polític i escriptor igualadí Antoni Dalmau i Ribalta. Gran coneixedor de la seva ciutat, a la seva novel·la Capsa de records (Columna, 1995), l’Antoni Dalmau ens explica la trajectòria industrial i social de la ciutat d’Anglada (Igualada, sens dubte) des del 1903 fins al 1977. En aquesta novel·la narra la biografia del blanquer Genís Sabater i Biosca, alhora que fa un retrat precís del món de l’adoberia i del barri del Rec.

En aquest RECorregut resseguirem la part central del barri i ens aturarem davant d’edificis emblemàtics com la catedral dels blanquers, Cal Granotes i l’Electra Igualadina. A més, entrarem en dos espais singulars que normalment no estan oberts al públic, i que han configurat el paisatge del Rec durant segles i que s’han sabut adaptar als nostres temps. La visita tindrà una durada d’aproximadament una hora i mitja, en la qual intentarem mostrar-vos les diverses capes d’un dels barris més especials i característics de la ciutat.

Tant si ets d’Igualada i vols conèixer millor la teva ciutat, com si vens de fora i vols descobrir un barri industrial que combina passat i present, t’estem esperant!

Diumenge 22 d’octubre a les 11 h

Punt de trobada: Cal Maco (Plaça de la Creu, 18)

Cal reserva prèvia al telèfon del Museu: Aforament complet

SETMANA TURISME INDUSTRIAL

Un any més, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que està considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. Al llarg de tots aquests anys les Jornades Europees de Patrimoni ens han permès conèixer la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural gràcies a la col·laboració de centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territori que any rere any han obert les portes de casa seva per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania.

Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per redescobrir el nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.