RUTA GUIADA GRATUÏTA

RECorregut pel barri del REC d’Igualada. Endinsa’t en la història del barri industrial més emblemàtic del país!

Sabies que l’adoberia més antiga del barri ara és un espai de cotreball? O que, amagada entre construccions posteriors, hi ha una fàbrica gairebé idèntica a la Biblioteca Central?

Mai havia estat tan fàcil endinsar-se en la història i anècdotes del barri industrial més emblemàtic del país!

El barri del Rec és un barri viu. Des dels seus orígens al segle XVIII ha viscut en una transformació constant fins als nostres dies, a la vegada que ha sabut mantenir la seva essència: l’ofici mil·lenari d’adobar pells. A través de píndoles literàries, imatges antigues i vivències de testimonis orals, descobriràs el barri en totes les seves dimensions. Deixa’t atrapar per la història, anècdotes i curiositats d’un conjunt patrimonial inigualable en aquesta visita dinàmica i participativa.

L’art d’adobar pells ha deixat empremta en cada pedra d’aquest icònic barri, considerat el nucli adober en actiu més important d’Europa. I no només això: el Rec també són les hortes, el tèxtil, la varietat d’oficis, l’aigua, les persones. El Rec és passat, present i futur.

recorreguts

El barri del Rec d’Igualada ocupa una superfície considerable i aquesta ruta ressegueix la seva part central fent parada davant d’edificis emblemàtics com:

• La catedral dels blanquers
  • Cal Granotes
  • l’Electra Igualadina

A més, permetrà accedir a dos espais singulars que normalment no estan oberts al públic, i que han configurat el paisatge del Rec durant segles a la vegada que han sabut adaptar-se als nostres temps.

La ruta té una durada aproximada de dues hores, i t’introduirà en les diverses capes del barri més identificatiu de la ciutat.

Tant si ets d’Igualada com si vens de fora, el Rec no et deixarà indiferent. T’estem esperant!

Diumenges 21 d’abril, 19 de maig i 16 de juny de 2024 a les 11 h

Punt de trobada: Cal Maco (Plaça de la Creu, 18)

Durada aproximada: 2 hores

Cal reserva prèvia al telèfon del Museu: 938 046 752 o al correu electrònic m.igualada@diba.cat (tanquem inscripcions el divendres anterior a la ruta a les 14 h).

Aforament limitat a 25 persones.

Fotografies Joan Solé