JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2022

RECorreguts. Rutes per descobrir el patrimoni industrial del Barri del Rec d’Igualada.

recorreguts

En el marc de les Jornades Europes de Patrimoni d’aquest any, l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural col·labora amb Igualada, Capital de la Cultura Catalana 2022, amb el projecte RECorreguts. Rutes per descobrir el patrimoni industrial del Barri del Rec d’Igualada.

Aquest projecte s’ha treballat des del Museu de la Pell, amb la participació de diferents entitats i col·lectius del barri del Rec amb l’objectiu d’acostar al gran públic l’atractiu d’una icona del patrimoni industrial català.

Consisteix en el disseny de rutes pel barri que s’han recollit en un mapa imprès; en la presentació del web recigualada.cat; la producció d’un vídeo promocional; i un programa d’activitats que tindran lloc els dies 8 i 9 d’octubre.

Dissabte 8 > 18 h > Cal Maco. Alberg i Centre de visitants > Gratuït.

RECorreguts, ruta guiada a càrrec del Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada. Es presentarà el projecte amb el vídeo promocional RECorreguts, el mapa-guia i el web que inclourà la informació extra de la ruta. Seguidament, es farà una part de la ruta.

Visita gratuïta. Per assistir-hi caldrà fer inscripció prèvia al web tiquetsigualada.cat . El lloc de trobada serà a Cal Maco. Alberg i Centre de visitants, a la plaça de la Creu, 18 d’Igualada.

ENTRADES EXHAURIDES

Dissabte 8 > 18.30 h> Xemeneia del Tint del Pallarols > Gratuït

Acte en homenatge a Manel Caro, en el 10è aniversari de la seva mort. Manel Caro va ser un activista social i cultural, el paper del qual fou clau en la defensa i preservació del valor patrimonial del barri del Rec.

Dissabte 8 > 19 h > laBastida (c. Creueta, 31) > Gratuït.

Concert de l’Orchestra Fireluche dins del cicle Eclèctics. Presenten el seu darrer treball “Segona florada”, després de l’èxit d’Ataràxia amb Pau Riba.

mapa recorreguts
Jornades europees del patrimoni 2022

JEP 2022: Patrimoni sostenible

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP)  són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que té lloc, ininterrompudament a Catalunya, des del 1991. Són considerades l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.

Aquest any, la festa major del patrimoni cultural és més especial que mai: se celebren 30 anys d’organització de les JEP.

Per aquest 2022, sota el lema “Patrimoni sostenible” proposat pel Consell d’Europa, les Jornades Europees de Patrimoni conviden a explorar i reflexionar al voltant de la sostenibilitat del nostre patrimoni. Una proposta que ens porta a reflexionar sobre la protecció del nostre patrimoni (material, immaterial i natural) i a explorar l’ús dels recursos en relació amb la seva preservació, en un context marcat pel canvi climàtic. Ens convida a explorar el paper del patrimoni cultural en un futur sostenible.