Sala Un univers de pell

Espai: Sala Un univers de pell
Durada de l’activitat: 1 h
Preu: 1,70 € / alumne – visita en anglès: 3 € / alumne

El Museu de la Pell està situat en un edifici emblemàtic, Cal Boyer, una fàbrica cotonera de finals del segle XIX. Hi trobareu exposicions permanents dedicades a explicar l’ús de la pell i el llegat de la vocació adobera d’Igualada, i una proposta entorn de l’obtenció i l’ús de l’aigua.

Sala Un univers de pell
Al llarg del recorregut per aquest espai es descobreix que la pell acompanya el desenvolupament de la humanitat des dels inicis, i que està present en àmbits tan diversos com la indumentària, l’utillatge, el transport, l’escriptura o l’esport, entre d’altres. Hi trobareu una selecció acurada d’objectes que van des de l’època romana fins al s. XX i que pertanyen a entorns propers o a cultures llunyanes, confeccionats totalment o parcialment amb pell, que exemplifiquen les múltiples aplicacions i utilitats d’aquesta matèria tan preuada.

La pell és el primer teixit que l’home utilitzà. Les primeres civilitzacions van inventar sistemes de conservació que l’han fet una matèria primera excel·lent i indispensable al llarg de molts segles per fabricar contenidors i bosses, indumentària i calçat, arreus, mobles, documents i llibres, instruments musicals… per totes les cultures i en totes les èpoques. En aquesta visita descobrireu com ha estat utilitzada al llarg de la història, quins oficis s’hi han relacionat i les propietats físiques que l’han feta tan apta per a tants usos diferents.

Cliqueu sobre les imatges per veure-les amb detall