EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

Ser o no ser (mares)

Premi IgualART 22-23

Amb l’objectiu d’estimular la creació artística en l’àmbit local, l’Ajuntament d’Igualada, a través del Departament de Promoció Cultural, convoca cada any el premi IgualART, concurs de projectes d’arts visuals inèdit en qualsevol de les seves disciplines: pintura, escultura, dibuix o gravat, com també en fotografia, videoart o la combinació de qualsevol d’elles.

Incomòda és una associació formada per Marina Camprubí, Patrícia Carreño, Maria Moix i Mireia Sala. Vinculades professionalment als mons del disseny gràfic, la il·lustració, l’art, el periodisme i la docència. Treballen amb l’objectiu de dur a terme projectes vinculats al feminisme des de l’experimentació gràfica i creativa. Amb motiu d’aquesta exposició, col·laboraran en l’equip de treball Judit Pla i Verònica Galisteo.

Quina de nosaltres en edat fèrtil no s’ha fet (o ens han fet) aquesta pregunta?

Però, on es troba la resposta? En nosaltres mateixes, o en l’entorn que ens envolta?

És definitori aquest ser o no ser?

Si volem ser-ho, decidim nosaltres el quan, o hi ha altres factors que pesen més que la pròpia voluntat? I què passa quan decidim no ser-ho?

A l’exposició a través de visualitzacions de dades i la participació dels visitants es crearà un diàleg comunitari, amb la intenció de plasmar una realitat generacional marcada per la precarietat i l’individualisme.

Incòmoda és una associació formada per Marina Camprubí, Patricia Carreño, Maria Moix i Mireia Sala. Vinculades professionalment als mons del disseny gràfic, la il·lustració, l’art, el periodisme i la docència, vam unir-nos a la primavera de 2019 amb l’objectiu de dur a terme projectes vinculats al feminisme des de l’experimentació gràfica i creativa.

El projecte principal de l’associació és la revista Incòmoda, la qual neix gràcies al suport del projecte Impuls 2020 del Departament de Joventut La Kaserna de l’Ajuntament d’Igualada. Els dos primers números de la revista (De la feina a casa i de casa a la feina i Sexualitats) existeixen gràcies a Impuls. El tercer número (Invisibilitzades) ha estat publicat de manera autogestionada. Actualment, treballen en la propera publicació, dedicada a les maternitats.

La revista tracta temes quotidians, que afecten el dia a dia de les persones que ens llegeixen. Cada un dels números el dediquem a una temàtica concreta, havent tocat fins ara el món laboral i domèstic, sexualitats i la poca visibilització de les dones en els diferents àmbits (ciència, medicina, esport…).

ser o no ser mares