EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

Sota la pell del Rec. Memòria oral del barri del Rec

sota la pell del rec

L’exposició es va inaugurar durant el Fineart del 2020 i ara 4 anys després es podrà veure al Museu amb una nova gràfica dels elements expositius i acompanyada de nous materials que completen el discurs. Col·labora l’entitat Cal Cuta, el Museu del traginer. Col·lecció Antoni Ros, l’Antic Gremi de Traginers d’Igualada i Pacual Heredia.

El Grup de recerca en ciències socials CERCA ha treballat durant cinc anys amb caràcter voluntari en el projecte de memòria oral Sota la Pell del Rec, una recerca que ha deixat desenes d’hores de testimonis enregistrats i aquesta exposició que sintetitza el material recollit.

Sota la pell del Rec explica la vida social i econòmica del barri del Rec, les activitats industrials i productives que s’hi han desenvolupat al llarg dels últims cent anys i totes les transformacions que ha viscut, i ho fa de la millor manera possible: a través de la veu dels qui l’han viscut intensament, ja sigui com a veïns, treballadors o propietaris.

L’objectiu és mostrar com ajuden les fonts orals a esbrinar i estudiar els processos socials i històrics, i també per valorar alhora la tasca feta de recuperació d’aquestes fonts orals al Rec i a la Conca d’Òdena. Donar a conèixer la qualitat i la quantitat de la informació i documentació recollides en el projecte i difondre quin i com ha estat el procés de treball des que es van començar a recopilar.