EXPOSICIÓ. ENTRADA GRATUÏTA

TRANSITAR. Orientar-se en un món canviant

transitar

TRANSITAR és el resultat d’un procés en què hi han participat diversos equips de persones. Es tracta d’una exposició que pren sentit a partir d’una fase processual prèvia conduida per Gemma Guasch i Josep Asunción.

Els comissaris faran una visita guiada a l’exposició divendres 21 d’abril a les 19 h.

El fet d’orientar-se no és només necessari quan som joves i ens trobem en moments de transició dins del sistema educatiu, sinó que afecta totes les persones al llarg de la seva vida, sobretot avui en dia. No en va, darrerament s’utilitza tant el concepte “reinventar-se” (Claudia Rius)

L’exposició TRANSITAR, orientar-se en un món canviant és la part més visible del projecte TRANSITAR, i el seu cos central. Està dissenyada per a tots els públics i té un caire dinàmic, ja que està dissenyada com una exposició viva.

Visitar TRANSITAR és una experiència. No es tracta d’una exposició tradicional, sinó d’una instal·lació en ella mateixa que convida a moure’s lliurement i anar descobrint les seves propostes: il·lustracions que interpel·len, missatges textuals, testimonis reals, animacions…

No hi ha un ordre de visita; tothom transita per l’exposició al seu aire, amb el full de sala, seguint itineraris diferents, com la vida mateixa, emprant cadascú el temps que desitgi o disposi.

TRANSITAR s’ofereix per a totes les edats, estats de vida i situacions personals. En aquest món canviant tothom hi té cabuda i tothom s’ha d’orientar. Aquesta és una exposició vivencial i plural, amb continguts reals en forma d’imatges, textos i testimonis personals que tothom pot aprofitar.

Les persones que es dediquen professionalment a l’Educació (tècniques, orientadores, docents…) també  hi trobaran molts recursos per a aplicar amb els col·lectius amb els que treballen, tant en els panells exposats com en el full de sala.

El full de sala està concebut com un mapa, amb propostes d’activitats i pistes de lectura per a cadascun dels panells. No és imprescindible seguir-lo per a comprendre l’exposició, però és una eina clau per a anar més enllà d’una visita tradicional. Conté propostes per a tots els panells, amb el seu pictograma corresponent, de manera que el visitant identifica el panell amb la proposta del full de sala gràcies al pictograma. A la cara del darrera va traçant el seu itinerari de visita connectant els pictogrames. Cada visitant dibuixa el seu recorregut individual, per visualitzar com els itineraris vitals de les persones són únics.

Amb les visites escolars també es poden oferir activitats (fins a sis, a triar). Són activitats que trobem en el full de sala, però amb la variant que s’introdueixen en grup per part del professor que dinamitza la visita. Es realitzen individualment i després es comenten.

Els centres educatius i/o entitats interessats a visitar l’exposició, de forma gratuïta i en horari de dilluns a divendres entre les 8:30 i les 13:30, els caps de setmana d’11 a 14 h, podeu fer la vostra reserva escrivint un mail a masc@aj-igualada.net o trucant al telèfon del Museu 938046752.

Per al públic en general l’exposició està oberta en el mateix horari i no s’ha de fer reserva.