VISITA GUIADA

Visita guiada a l’exposició: Visions del disseny: com ho fèiem i com ho fem a l’Anoia

Disseny = igualada va néixer l’any 2011, com una associació de professionals per potenciar i promoure el disseny i la innovació, apostant pel disseny com a element de posicionament diferencial en l’àmbit social i econòmic.

21 peces de la col·lecció del Museu dialoguen amb projectes representatius de 38 estudis de disseny anoiencs a partir d’una instal·lació audiovisual que posa en valor els grafismes, les formes, els colors, els usos, les tècniques i els missatges, entre objectes fets fa 2.200 anys i dissenys actuals.

Dins els actes de la Festa Major 2022, el Museu organitza una visita guiada a l’exposició a càrrec de l’entitat Disseny=Igualada. La mostra tracta el disseny contemporani a la comarca i el seu futur, en diàleg amb objectes del fons del Museu i de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia.

El disseny contemporani  (de diferents àmbits:  gràfic, de producte, d’interiors, digital i d’il·lustració)  es relaciona amb diferents peces de la col·lecció del Museu, la majoria de les quals no es troben habitualment exposades, una oportunitat, doncs, per gaudir-les:  peces d’àmbit domèstic del món iber i romà, objectes de pell com una carmanyola o uns amulets africans, il·lustracions de Gaspar Camps, una escultura de Joan Centelles, autòmats publicitaris de l’empresa de pastes La Ideal o objectes ceràmics del segle passat, entre d’altres.

Des de la seva funció social i arrelada al territori, el Museu treballa amb la intenció d’establir vincles amb entitats i organismes de la ciutat i la comarca. Revisant el patrimoni, la història i les experiències del passat  en relació amb el present, en un marc de reflexions i debats que ajudin a entendre el present per encarar els reptes de futur de la nostra societat. Aquest ha estat el pretext d’aquesta exposició, que ha volgut convidar a la reflexió sobre com es feien les coses abans i com es dissenyen ara.

Els estudis que han participat en l’exposició són: Amorfa, Àrea, Burzon*Comenge, CODI – Carmina Orgué, DD Disseny Gràfic – David Dàmaso, Jaume Enrich, laGaspar Escola Municipal d’Art i Disseny d’Igualada, Espai Gràfic, Estudi Ribaudí, Evvo Retail, Fildecel, formigues.com, Foxy, Arnau Gràcia, Xavi Grados, Eduard Graell, Imaginat-t’ho, Instint, Sara Ivorra, lablanca, Sergi Lleida, Maria Rubio i Aitana Sebastian, Lubochka, Xavier Mula Studio, Nil Morist, 99% Espais, NYTT Studio, Patricia Carreño Picón, Sílvia Puig, Quartada Estudi, Rotia!, Mireia Sala, Aureli Sendra, Lluís Soriano, Roger Vallès i Balcells, Ricard Vila Studio i Marta Viscarro.

neurodivergencia

A aquesta exposició es pot veure un audiovisual amb música i veu. La sala estarà amb molt poca llum i amb focos que s’encenen i apaguen. Quan acaba l’audiovisual s’encenen tots els llums de la sala.

Aquesta exposició compta amb un audiovisual subtitulat en català