Projecte Transformador CulturaMENT

Visita al Museu i taller terapèutic per a persones grans amb malalties mentals

culturament

Iniciativa elaborada per la Diputació de Barcelona que fomenta el benestar de les persones grans que pateixen malalties mentals, com ara l’Alzheimer.

CulturaMENT és una experiència pilot que programa una setantena d’activitats culturals adreçades exclusivament a persones grans amb malalties mentals i els sues familiars i cuidadors.

El Museu de la Pell participa, el dilluns 8 de novembre, d’aquesta iniciativa amb una visita a la sala “un univers de pell” on trobaran una selecció acurada d’objectes de diferents cultures que van des de l’època romana fins al s. XX, confeccionats totalment o parcialment amb pell i que exemplifiquen les múltiples aplicacions i utilitats d’aquesta matèria tan preuada.

Tot seguit, a l’espai tallers es proposa treballar una tècnica artística que té arrels en la meditació. Els visitants decoraran una estora de pell per al ratolí amb dissenys inspirats en les decoracions o gravats d’alguns dels objectes de la sala del Museu (guadamassils, guants, guarniments, sabates,…).

En un context de pandèmia epidemiològica, ha quedat palès com la cultura, amb els seus beneficis, ha ajudat i està ajudant a tota la ciutadania a gaudir d’una bona salut mental i a superar les situacions de crisi. Aquest projecte es basa en la cultura com a eina transformadora i en els beneficis de l’art comunitari i promou l’apoderament de les persones amb malalties mentals i les seves famílies i cuidadors. A més, gràcies al treball des del món local, aquest projecte pretén contribuir a la dinamització del sector cultural i els seus agents al territori.

En aquesta primera edició participen els municipis de Berga, Castellterçol, Llinars del Vallès, Manresa, Montcada i Reixac, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Tordera, Vic, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú i Igualada.

culturaMENT