JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI 2020

Visita guiada al fort de Sant Magí: una perla patrimonial igualadina de les guerres carlistes

Amb motiu de les Jornades Europees de Patrimoni, el Museu de la Pell–Ajuntament d’Igualada conjuntament amb el Centre d’Estudis Comarcal d’Igualada organitzen una visita comentada al fort de Sant Magí.

Aquest any les Jornades Europees del Patrimoni brinden l’oportunitat de visitar un indret enmig de la ciutat d’Igualada que ha perviscut el pas del temps i que ens descobrirà una construcció singular: el fort de Sant Magí.

Construït a partir de les pedres de l’antiga capella de Sant Magí, va aixecar-se un fort d’observació i defensa de la vila en el marc de la primera guerra carlina (1833-1840). L’edifici ha estat restaurat amb excel•lents criteris arquitectònics i junt amb la torre de Rigat conforma un conjunt monumental i paisatgístic que s’ha recuperat per a la ciutat. Les visites guiades seran a càrrec d’Anoia Patrimoni i s’efectuaran els dies 9,10 i 11 d’octubre a les 11:00 h. El dia 10 d’octubre, el Dr. Pere Pascual,  catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona, presentarà la visita.

Per assistir-hi caldrà fer inscripció prèvia trucant al telèfon 938046752, del Museu de la Pell.

Les Jornades Europees del Patrimoni, instituïdes el 1991 pel Consell d’Europa i considerades com l’activitat participativa més important d’Europa amb relació al patrimoni cultural, compten amb un gran desplegament per tot el territori gràcies a l’acció conjunta del Departament de Cultura, l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya. Les Jornades Europees del Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per donar a conèixer la riquesa i atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.