EXPOSICIÓ

Montserrat Acosta Figuerola (Igualada, 1949-1984) Llum, intimitat i realitat.

Montserrat Acosta Figuerola va morir als trenta-cinc anys deixant una obra prolífica i de gran qualitat. Quan es compleixen setanta anys del seu naixement, el Museu de la Pell d’Igualada -en col·laboració amb la família Graells-Acosta i l’historiador Pau Llacuna i Ortínez- presenta, a partir del proper divendres, una exposició per donar a conèixer la seva producció.

La mostra reuneix una cinquantena d’obres, entre olis, aqüarel·les, ceres i figurins de moda, que han estat cedides per la família Graells-Acosta i per col·leccionistes particulars. Montserrat Acosta conreà el paisatge, el bodegó i figura humana i tant en els seus dibuixos com en les pintures demostrà el domini del color, de la llum i de la forma d’una manera molt personal. Les seves pintures, que conformen el gruix de l’exposició, estan resoltes sempre amb una pinzellada audaç i lliure, la llum sempre pren protagonisme i els temes no són mai una transcripció literal de la realitat sinó que ens traslladen a una altre espai que fascina i sedueix.

La inauguració tindrà lloc el divendres dia 26, a dos quarts de vuit del vespre, durant la qual Pau Llacuna i Ortínez comentarà l’obra de l’artista. Dins el marc dels actes de la Festa Major, el dia 19 d’agost a les 11.00h., hi haurà també una visita comentada gratuïta de l’exposició.

També amb motiu d’aquesta mostra, el Museu ha organitzat una xerrada-col·loqui per explicar i reviure l’ambient artístic d’Igualada al voltant de l’Estudi Graells i el Grup 03 Color, en la qual hi participaran Joan Graells, Maria Àngels Gual, Pau Llacuna, Llorenç Miquel, Montserrat Oliva, Isidre Pujol i Xavier Saló, i que tindrà lloc al Museu el dijous 12 de setembre a les 19.00 h.

Montserrat Acosta i Figuerola neix a Igualada l’any 1949, filla de blanquer i treballadora tèxtil. Als catorze anys comença a treballar en el sector tèxtil però una beca li permet iniciar-se en la seva vocació: el dibuix i la pintura. Es matricula a l’única escola d’art que hi havia aleshores a Igualada, dirigida per Joan Graells i Gomà de qui aprèn a desenvolupar-se individualment i a crear el seu propi llenguatge. Amb companys de l’estudi funden “O3-COLOR”, agrupació de la qual van sorgir anys després destacats artistes i professionals del disseny igualadí. Als anys seixanta treballa com a dissenyadora gràfica a “Gràfiques Florensa” i a la “Impremta Jorba” on, tot i estar molt reconeguda la seva feina en el disseny de packaging, mai la van deixar assistir a una fira internacional pel fet de ser dona.

L’any 1967 ingressa a la facultat de Belles Arts de Barcelona i el 1970 es casa amb el seu primer mestre Joan Graells amb qui té dos fills. Durant tots aquests anys exposa en diverses col·lectives, participa en concursos i realitza dissenys publicitaris. El 1979 s’estableix com a free lance del disseny tèxtil, treball que des d’aleshores compagina amb la docència artística i amb la participació en diverses exposicions col·lectives. Mor el 1984, a l’edat de 35 anys, deixant el llegat d’una obra molt personal, desconeguda i d’una gran qualitat.