EXPOSICIONS TEMPORALS

“La llum és la protagonista i vincle per arribar al tema, i aquest no és una simple transcripció, la llum és transformadora, recreadora de la realitat captada. (…) La llum de la natura a través d’Acosta Figuerola passa a ser pintura. La llum-pintura passa a ser art.”                                              Pau Llacuna i Ortínez

Montserrat Acosta conreà el paisatge, el bodegó i figura humana i tant en els seus dibuixos com en les pintures demostrà el domini del color, de la llum i de la forma d’una manera molt personal. Les seves pintures estan resoltes sempre amb una pinzellada audaç i lliure, la llum sempre pren protagonisme i els temes no són mai una transcripció literal de la realitat sinó que ens traslladen a una altre espai que fascina i sedueix.

Marina. O/t. 53 x 64
Miralles. O/t. 80 x 100 cm
Paissatge amb pins. O/t. 55 x 70 cm
Ram de roses grogues. O/t. 60 x 72 cm

Montserrat Acosta i Figuerola neix a Igualada l’any 1949, filla de blanquer i treballadora tèxtil. Als catorze anys comença a treballar en el sector tèxtil però una beca li permet iniciar-se en la seva vocació: el dibuix i la pintura. Es matricula a l’única escola d’art que hi havia aleshores a Igualada, dirigida per Joan Graells i Gomà de qui aprèn a desenvolupar-se individualment i a crear el seu propi llenguatge. Amb companys de l’estudi funden “O3-COLOR”, agrupació de la qual van sorgir anys després destacats artistes i professionals del disseny igualadí. Als anys seixanta treballa com a dissenyadora gràfica a “Gràfiques Florensa” i a la “Impremta Jorba” on, tot i estar molt reconeguda la seva feina en el disseny de packaging, mai la van deixar assistir a una fira internacional pel fet de ser dona.

L’any 1967 ingressa a la facultat de Belles Arts de Barcelona i el 1970 es casa amb el seu primer mestre Joan Graells amb qui té dos fills. Durant tots aquests anys exposa en diverses col·lectives, participa en concursos i realitza dissenys publicitaris. El 1979 s’estableix com a free lance del disseny tèxtil, treball que des d’aleshores compagina amb la docència artística i amb la participació en diverses exposicions col·lectives. Mor el 1984, a l’edat de 35 anys, deixant el llegat d’una obra molt personal, desconeguda i d’una gran qualitat.

Comissariat i textos:

Pau Llacuna i Ortinez